Nieuwe hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Hoi

Ik heb een nieuwe hdd geplaatst als 2e schijf maar zodra ik opstart vind ie de oude ook niet meer
Als ik de sata kabel eruit haal van de nieuwe dan start de oude schijf gewoon op.
zodra ik dan het sata stekkertje inplug beweegt de muis ook niet meer
Ik kan dus met opstarten ook niet in de bios omdat ie op het moment dat ik 2 de 2e schijf aansluit vind ie niets meer.

wie weet waar ik iets in moet stellen of heb ik gewoon een kapotte hdd gekregen???

Ik heb net gezien dat het een sata 2 disk is weet iemand of mijn moederbord
De ASUS A8V deluxe sata 2 ondersteunt???

Kijk eens naar de tekst en het plaatje in dit draadje (berichtje van 21.10 uur)

Als je het plaatje bekijkt dan zie je dat er SATA connectoren op het Asus bord zitten voor een bootdisk en een datadisk. Wat ik ermee aan wilde geven is een eventuele check voor jou om een andere sata aansluiting op het mobo te gebruiken.

Maar nu even over dat berichtje: als je de tekst leest én het plaatje ziet, is het dan niet duidelijk dat ik ermee aangeef dat het verschil maakt wáár je een SATA disk aansluit op het mobo?

Laatst bewerkt:
Als je het plaatje bekijkt dan zie je dat er SATA connectoren op het Asus bord zitten voor een bootdisk en een datadisk. Wat ik ermee aan wilde geven is een eventuele check voor jou om een andere sata aansluiting op het mobo te gebruiken.

Maar nu even over dat berichtje: als je de tekst leest én het plaatje ziet, is het dan niet duidelijk dat ik ermee aangeef dat het verschil maakt wáár je een SATA disk aansluit op het mobo?

Sorry ik zie het plaatje niet :(
Ik kijk even op het plaatje van mijn mobo en zie dat alles nu aangesloten is op de sata1 en sata 2 aansluitingen maar dat op een andere plek een sata raid 1 en een sata raid 2 aansluiting zit kan ik alles daar op aansluiten?

Laatst bewerkt:
Durf ik niet te zeggen, je zal echt jouw eigen handleidinkje erbij moeten pakken.

Ik heb hem nu via een pci kaart aan de praat gekregen denk ik
Ik zie de schijf in apparaatbeheer maar hoe kan ik hem nu vinden en vullen???

Via een pcikaart, hoe heb je dat voor elkaar gekregen??

Ga naar systeembeheer, computerbeheer, opslag en schijfbeheer. Daar moet je 'm kunnen initialiseren en daarna formatteren.

Laatst bewerkt:
Via een pcikaart, hoe heb je dat voor elkaar gekregen??

Ga naar systeembeheer, computerbeheer, opslag en schijfbeheer. Daar moet je 'm kunnen initialiseren en daarna formatteren.

Hij geeft hem rechts aan met een rood bord met witte balk erdoor heen en links geeft ie aan ..... niet toegewezen...
En ik kan er verder niets mee
IIG niet formateren ed

Hij geeft hem rechts aan met een rood bord met witte balk erdoor heen en links geeft ie aan ..... niet toegewezen...
En ik kan er verder niets mee
IIG niet formateren ed

Heb em nu wel geinitialiseerd maar moet ik er dan nog iets mee want formateren komt niet in het rijtje voor

Eerst een partitie aanmaken, dat zal moeten kunnen nu en daarna formatteren.

Eerst een partitie aanmaken, dat zal moeten kunnen nu en daarna formatteren.

Hij is nu aan het formateren :)
maar vreemd want het is een 750 gb schijf maar hij geeft in beheer aan dat ie maar 698 gb groot is:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan