Uh oh.
Bij mij en mijn vrienden heeft het merk Tritton niet bepaald een goede naam, gaming headsets in het algemeen al niet.
Als het je niet gaat om goede geluidskwaliteit maar voor het comfort en het gemak van een microfoon zou ik je de volgende headset(s) aanraden (op basis van persoonlijke voorkeur):
-
Razer Kraken Pro Analog (stereo headset met gewone audio jack aansluiting)
€79,- (wit/groen/zwart) of
€89,- (neon diverse kleuren)
-
Razer Kraken 7.1 Expert (7.1 'surround' headset met USB aansluiting)
€99,- (zwart)
Het draagcomfort van deze headsets is geweldig, en de microfoon neemt helder geluid op maar komt natuurlijk nooit dicht bij zo iets als een
Blue microfoon.
De geluidskwaliteit daarentegen is getuned voor de meeste bass, de highs (hoge noten) klinken -mijn mening- nogal dof en de mids (middel-hoge noten) zijn zwaar onderdrukt, voor de geluidsfreak dus geen aanrader.
Bij de Expert versie zit er een ingebouwde MUTE knop op de microfoon, bij de Pro's niet, bij beide headsets behoort de microfoon inschuifbaar (in de koptelefoon) te zijn.
---
Als je toch liever een headset met goede geluidskwaliteit hebt dan raad ik deze headsets aan, minder mooi, misschien duurder maar 'betere' geluidskwaliteit:
-
Kingston HyperX Cloud (stereo headset met audio jack aansluiting, verwijderbare microfoon,
leren earpads die je kunt veranderen door de andere in de doos, etc.) best wel een 'volledig pakket'
€79,-
-
Steelseries Siberia V2 €119,-
Volgens meerdere reviews zijn deze headsets qua geluidskwaliteit beter dan normale 'gaming headsets', ik heb zelf geen ervaring met deze headset(s), ik raad je dus ook aan om nog even verder te kijken op google, youtube, tweakers, etc. om te kijken naar de meningen van anderen en of deze headsets iets voor jou zijn.
---
Ik hoop dat ik je niet al te veel in twijfel heb gebracht, zelf zou ik nogsteeds gaan met een USB Microfoon + Analog Headset combi, maar dat is natuurlijk minder makkelijk in vervoer
en ruimte.
En ik hoop natuurlijk ook dat ik iets heb kunnen betekenen.