nieuwe hoge snelheid tegengehouden door router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wd1987

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
beste mede forumers

ik heb gistere me download snelheid laten verhogen naar wat ziggo beweerd 12 mbits

nu heb ik wel pieken tot 9.5
maar het is heel erg wisselvallig
vaak blijft hij ineens hangen op 1.6 en schommelt merendeel tussen de 5,6 en de 9
dit verspringt gewoon om de seconde
terwijl ik hiervoor een continu snelheid had van 4,6

kan het zijn dat me router iets tegenhoud of de ingang van me pc?

heb een router van tp link wr741

ik hoor graag van jullie
mvg

De router lijkt me onwaarschijnlijk. Gebruik je wireless? Is het wireless kanaal waar je op zit misschien erg druk in de buurt?

je zou als je je pc even bedraad aansluit op de router, kunnen kijken op speedtest.net, welke snelheid je daarmee haalt. als deze snelheid lager is dan 12 mbs kan je even je router eraf halen en de kabel die van je modem naar je router gaat in de pc kunnen stoppen en hetzelfde proberen.

mocht de modem -> pc verbinding 12mbs zijn en de router > pc verbinding niet, dan ligt het in je router.

mochten zowel de modem -> pc verbinding als router > pc verbinding geen 12mbs zijn dan kan ziggo waarschijnlijk geen 12mbs leveren op jouw locatie of ze knijpen je af, daarvoor moet je bij hun zijn.

mochten beide verbindingen bedraad 12 mbs zijn dan ligt het wellicht aan je wireless (als je daar nu op zit..) je kan deze dan ook even testen en wellicht kan je de GHZ van je router omzetten van 2.4 naar 5 ghz, of het kanaal veranderen.

dat had ik zelf ook net bedacht ga ik zo proberen

had wat aangezet vannacht om binnen te halen

dat zou om 4 uur klaar zijn

om 7 uur toen ik vanmorgen wegging moest die nog 1,5 uur

nu zet ik weer wat aan

en zie dan dat hij blijft hangen op 1,6 een tijdje en dan gewoon helemaal uitvalt

hij geeft nu aan 21,62

mvg

De downloadsnelheid is ook erg afhankelijk van waar de te downloaden spullen vandaan komen.
Is het een directe verbinding? Of heb je het bijvoorbeeld over torrent bestanden?

de download snelheid was binnen 20 min omgezet

nee vaste verbinding

hij slaat nu niet meer naar beneden zonder de router
maar schommelt wel tussen de 6 en de 9

kan dit nog aan het modem liggen?

ook heb ik geen internetkaart maar netwerk via moederbord ingang

ik download via spotnet via betaal server

nu is hij aan het verifieeren en uitpakken
heel de snelheid slaat op hol
komt niet boven de 2 uit

terwijl voor mijn verhoging er nog nooit iets aan de hand is geweest
altijd een continu snelheid gehad van 4,6 wanneer dan ook :S