nieuwe hostingprovider

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Wil overstappen naar een andere webhostingprovider maar weet niet welke. Zie door de bomen het bos niet meer. Allemaal hebben de hoogste snelheid, dubbele servers voor uitval of backup en allemaal zitten ze dicht bij het internetverkeer knooppunt. De prijzen zijn ook allemaal bijna hetzelfde. Welke adviseren jullie? Bekende namen zijn o.a. Mijn Domein en Strato maar een hoop leggen de nadruk op Joemla of wordpres terwijl ik PHP Mysql heb.

Omdat mijn kennis mijn site in asp.net wilde maken heeft hij voor mij gekozen voor "https://www.mijnhostingpartner.nl/"
Niet gratis maar ik ben wel dik tevreden. Ik betaal € 29 /j incl. domeinnaam.

Welke adviseren jullie? Bekende namen zijn o.a. Mijn Domein en Strato maar een hoop leggen de nadruk op Joemla of wordpres terwijl ik PHP Mysql heb.
Je haalt denk ik een paar dingen door elkaar.

PHP (scriptingtaal / programmeertaal) en MySQL (opslag van websitedata, zoals nieuwsberichten, gebruikers etc.) zijn technieken om een site mee te bouwen.
Joomla en Wordpress zijn CMS-systemen die gebruik maken van PHP en MySQL. Met Joomla en Wordpress kan je, als je die geinstalleerd hebt, eenvoudig een website in elkaar klikken, en inhoud toevoegen. Een CMS-systeem dus.

Het gebruik van Wordpress of Joomla (of een ander soort CMS) is niet verplicht. Je kan ook zelf met HTML, PHP, MySQL een site bouwen en deze naar je hosting uploaden via (S)FTP.

Hopelijk is het nu duidelijk. Veel hostings bieden vaak een 'one-click-install' aan voor Wordpress of Joomla, zodat je die in een handomdraai geinstalleerd hebt, zonder dat je zelf alles moet installeren en instellen met de nodige databasegegevens en instellingen.
Dat zijn dus de verschillen tussen PHP en MySQL en Joomla/Wordpress.

Ikzelf zit bij Reviced met mijn website. Ze hebben ook goede pakketten en goede support.
https://www.reviced.nl/products/cloud-services/cloud-hosting

(Zelf heb ik overigens een cloud-server, maar dat is voor jouw te hoog gegrepen ;) )

Laatst bewerkt:
ik gebruik zelf versio is voor mij goed.
www.versio.nl
Uit ervaring weet ik dat de servers propvol staan, en dat ze qua instellingen niet vaak in de pas lopen.
Leuk voor een simpele huis/tuin en keuken site voor wie niet boeit dat de site weer eens traag is. Maar ik zou er geen belangrijke sites op plaatsen.
het enige wat ik er afneem zijn enkele domeinnamen (die ik naar mijn eigen server elders verbind).

en zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan