Nieuwe HP 4370 scanner werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter frin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

frin

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Heb de recente bijgeleverde driver correct geinstalleerd.
Kabels zitten goed.
Bij apparaatbeheer werkt de scanjet en de usb controller correct volgens XP.
Windows XP pro OEM versie (4 maanden oud).
Bij opstarten hoor je de scanner initialiseren.

MAAR bij het drukken op de knop krijg ik enkel een tijdelijke popup "HP Scanning" en een zandloperke dat loopt tot in het oneindige, de harde schijf blijft druk ratelen.
Bij windows taakbeheer komt geen geactiveerde toepassing.
Enkel de toepassing kopieren naar printer schijnt het te doen, komt als geactiveerde toepassing en je merkt dat hij scant. Heb echter geen printer.

Heb al enkele keren de software gedeïnstalleerd en opnieuw geset, alsook diverse usb-poorten geprobeerd, nikske.

:(

jammer

heb je eerst drivers geinstaleerd en dan pas usb aangesloten

eerst usb ingestoken dacht ik
daarna wel uit en op ander terug in

Heb juist wel gemerkt dat via instellingen / scanners en camera's, het apparaat ertussen zit en via de wizard daar wel een scan kan worden uitgevoerd
maar enkel een fotoscan, ik heb juist via de software een dia scan nodig

Laatst bewerkt:
Geplaatst door frin
eerst usb ingestoken dacht ik
daarna wel uit en op ander terug in

Heb juist wel gemerkt dat via instellingen / scanners en camera's, het apparaat ertussen zit en via de wizard daar wel een scan kan worden uitgevoerd
maar enkel een fotoscan, ik heb juist via de software een dia scan nodig

Fout. de-installeer je scanner. Terug opstarten, zonder usb plug van je scanner. Plaats installatie cd en klik op installeren. Dan gaat het prog vragen om je usb kabel te plaatsen, doen, daarna gaat de installatie verder.

Normale procedure.

Geplaatst door vanzwam

Fout. de-installeer je scanner. Terug opstarten, zonder usb plug van je scanner. Plaats installatie cd en klik op installeren. Dan gaat het prog vragen om je usb kabel te plaatsen, doen, daarna gaat de installatie verder.

Normale procedure.

deze fout maken veel mensen
soms hebben ze geen tijd de korte handleiding te lezen

Afhankelijk of de scanner een eigen aan/uit schakelaar heeft is het noodzakelijk om de USB kabel er uit te laten. Heeft ie wel die schakelaar, zoals bij een all in one van HP dan moet je ervoor zorgen dat het apparaat uitstaat als je de software gaat installeren.

Geplaatst door Sparkel
Afhankelijk of de scanner een eigen aan/uit schakelaar heeft is het noodzakelijk om de USB kabel er uit te laten. Heeft ie wel die schakelaar, zoals bij een all in one van HP dan moet je ervoor zorgen dat het apparaat uitstaat als je de software gaat installeren.

Kijk dat kan misschien zijn, maar de install procedure, via usb is altijd...... eerst software, daarna herkenning scanner. Ik zeg altijd " READ YOUR MANUAL BEFORE USE" Dus...

Ik was fout.

Heb de juiste manier gevolgd EN de recente update software van aug 2005 geinstalleerd en nu werkt de dia scanner.

Enkel, het scannen op 3600 dpi duurt een dikke 2 min, normaal max 20 sec volgens verdeler.

Intel 2600-800 fsb

Bedankt alleszins :thumb:

Geplaatst door frin

Enkel, het scannen op 3600 dpi duurt een dikke 2 min, normaal max 20 sec volgens verdeler.

Nu ja, alles werkt, maar scannen op 3600 dpi en dan 20 sec. vraagtekens bij. maar ja!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan