Nieuwe HTPC 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendew

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Aangezien wij een nieuwe TV gaan halen Samsung UE46B7000, vond ik het ook wel eens tijd op er een HTPC bij te gaan.
Wat zijn de eisen

Budget - Max. €900
Doel -HD films kijken, Internetten, zo af en toe een beetje game (FIFA 2009), zeg maar gewoon eigenlijk alles
Hoe belangrijk is stilte? - Heel belangrijk, pc komt namelijk in de woonkamer te staan.
Assemblage - Dit doe ik zelf, heb mijn eigen PC ook zelf gedaan of jullie moeten zeggen van dit is moeilijker.
Besturingssysteem - Ik heb thuis al Windows 7 Professional
Randapparatuur - Draadloze toetsenbord en muis

Ik heb zelf al een opzetje gemaakt.
Klik
Stilte is dus heel erg belangrijk voor deze HTPC, en zou de voeding misschien nog lichter kunnen? naar 480 watt bijv?

Ik hoop dat jullie een mooi oordeel kunnen vellen hierover.

MVG,

Jeroen

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je hier al gekeken hebt? Hier kan je eventueel nog wel een losse videokaart in stoppen maar voor een normaal mediacentre is de onboard ook prima. (klik)

Ik weet niet of je hier al gekeken hebt? Hier kan je eventueel nog wel een losse videokaart in stoppen maar voor een normaal mediacentre is de onboard ook prima. (klik)

Bedankt, een vriend mij had het hier al over ik zal hier eens naar gaan kijken. Weet jij misschien ook hoe deze presteerd met gamen?

Naja, qua gamen doet deze het niet geweldig maar omdat je het besturingssysteem kan schrappen en nogal een groot budget over hebt, kan je er prima een mid-range videokaart in zetten. Iets als een HD5770 of een HD5750 kan prima. Dat zijn leuke kaartjes voor een niet al te hoge prijs en je kan ze ook nog passief krijgen. In dat geval heb je helemaal geen last van lawaai.

Ik ga eens even kijken naar die kaarten, dat zou dan de 1e keer worden dat ik voor Ati ga ipv Nvidia:shocked:.

Nvidia raadt ik op dit moment totaal niet aan. De nieuwe serie is wellicht het waard om naar te kijken maar die ze nu hebben is simpelweg te duur en mist de nieuwste techniek. Voordat je nu besluit te wachten op de nieuwe serie van Nvidia (fermi) zou ik toch maar even nadenken wanneer je je HTPC wil gaan kopen. De highend modellen van Fermi komen in theorie in april in de schappen te liggen. Echter verwacht wordt dat de beschikbaarheid nog slechter is dan die van de ATI HD58XX (dus het highend model van ATI) nu is. Het procedé waarmee de videokaarten van Nvidia worden gemaakt (en ook ATI) is behoorlijk complex. Nvidia heeft bovendien behoorlijk complexe kaart dus dat levert dubbele problemen op. Bovendien moet Nvidia daarna ook nog eens de goedkopere modellen op de markt brengen. Daar is op dit moment totaal nog geen info over. Bij ATi is de hele lineup nu al op de markt en te koop (ok, de HD58XX en HD59XX zijn slecht verkrijgbaar maar goed). Nvidia is waarschijnlijk rond het einde van dit jaar goed beschikbaar. Dus, als je je HTPC binnen 6 maanden wil hebben en niet te veel betalen voor mindere prestaties, dan zou ik voor ATI gaan.

ik ben van plan deze binnen 2 maand te gaan halen, dus dan ga ik maar voor Ati, ten zij er nog andere zijn die hier een ander oordeel over hebben.

Laatst bewerkt:
Maar heeft iemand nog op of aanmerkingen op mijn systeem? En kan de voeding nog lichter naar 480 watt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan