Nieuwe instal

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcootje

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2003
Even een vraagje over schone instal.Ik heb mijn schijf in 2 stukken gehakt.Als ik xp opnieuw schoon erop wilt zetten,moet ik toch mijn c-schijf verwijderen en opnieuw toevoegen?Raak ik mijn andere schijf ( d ) kwijt,dus mijn gegevens die daar op staan?
Want nu heb ik hem erover heen gezet volgens mij.

Partities blijven gewoon bestaan als je formatteert. Je C: krijg je dus gewoon terug.

Ik heb ook wel eens een schijf in twee stukken gehakt, maar toen kon ik helemaal niets meer installeren :p.

Jawel hoor. Het is totaal overbodig om de partities weg te halen.

Mogelijkheid 1. Start op in dos met een bootdiskette. Formatteer de partitie en installeer windows opnieuw.

Mogelijkheid 2. Boot met de xp cd en installeer windows opnieuw. Geef in de procedure aan dat je de bestaande partitie wilt formatteren. Eerst komt de vraag op welke partitie je windows wilt installeren. Bij het selecteren van de C: kan setup wel eens moeilijk doen, omdat er al een windows op staat. In dat geval kan je de C: verwijderen en opnieuw aanmaken, maar in alle overige gevallen is dat niet nodig.

Geplaatst door hangmat
Mogelijkheid 1. Start op in dos met een bootdiskette. Formatteer de partitie en installeer windows opnieuw.

Mogelijkheid 2. Boot met de xp cd en installeer windows opnieuw. Geef in de procedure aan dat je de bestaande partitie wilt formatteren. Eerst komt de vraag op welke partitie je windows wilt installeren. Bij het selecteren van de C: kan setup wel eens moeilijk doen, omdat er al een windows op staat. In dat geval kan je de C: verwijderen en opnieuw aanmaken, maar in alle overige gevallen is dat niet nodig.

mogelijkheid 2 bedoelde ik,formateren kwam ik niet tegen.Maar als ik c verwijdert komt hij bij ( d ) te staan en kan ik dan zonder ( d ) te legen daar c weer vandaan halen?Zonder mijn gegevens kwijt te raken op d

Door in de opties die je onderaan hebt te kiezen voor een nieuwe partitie. Volgens mij is dat optie C (niet te verwarren met de driveletter C).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan