Nieuwe install PC hangt

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Goededag allemaal,

Ik heb zo`n medion PC met XP erop.

Na de nieuwe clean installatie van XP blijft XP hangen.
Uit eindelijk deed hij het op een begeven moment weer goed en kon updaten, installeren en dergelijke.

Echter nu blijft hij weer hangen, pc was eindelijk af geinstalleerd met office, anti virus en adobe/java

Wat doet hij:

PC start netjes op, welkom scherm word weergegeven.
alle programma`s worden netjes geladen ( msn, teamviewer, anti virus ( f-secure 2011 ) en dergelijke. Wanneer de harddisk klaar is met ratelen ga ik de muis en toetsenbord bewegen.
Dit lukt tot dat ik ineens te veel ga doen. Eerst bevriest mijn toetsenbord en later mijn muis.
Geen zwart scherm of BSOD gewoon bevroreren.

Wat heb ik al gedaan:

HD test
Mem test
Video test
Weer clean install
Geheugen eruit
f-secure verwijderd

niks helpt... weet iemand oplossing?

Gr. Pim

Hoi !

Temperaturen van CPU/GPU mogelijk te hoog.

Kast van binnen stofvrij gemaakt, evenals de ventilatoren en koelichaam van de CPU/GPU ?

Greetz,

Harry.

ja heb ik overigens ook gedaan, alles netjes schoon gemaakt.
Rare is als ik niks doe aan de muis en toetsenbord kan ik hem zo 24 uur aan laten...
Ga ik er aan werken kan het zijn dat die het 3 minuten doet.
Als ik bijvoorbeeld Microsoft security essentials download doet die dat.
Wil ik het programma openen om hem te installeren gaat hij extracten en vervolgens gaat hij bijvoorbeeld hangen.

Dit kan ook met andere dingen zijn hoor, als ik iets wil veranderen in configuratiescherm of netwat dus is niet iets specifieks..

Hoi !

Temperaturen van CPU/GPU mogelijk te hoog.

Kast van binnen stofvrij gemaakt, evenals de ventilatoren en koelichaam van de CPU/GPU ?

Greetz,

Harry.

Dit dus, en aangezien ik geen CPU test in je lijstje zie staan, is de kans groot dat die te warm wordt (en je PC zou dus ook moeten gaan hangen als je de CPU gaat testen met zo'n tooltje ... tijd voor nieuwe coolpasta en een schoonmaak in dat geval).

Edit: Het kan trouwens ook een probleem met je voeding zijn ...

ja heb ik overigens ook gedaan, alles netjes schoon gemaakt.
Rare is als ik niks doe aan de muis en toetsenbord kan ik hem zo 24 uur aan laten...
Ga ik er aan werken kan het zijn dat die het 3 minuten doet.

Dit zijn wel de typische symptomen van oververhitting ... als je gaat werken op die PC, belast je de CPU etc. die vervolgens te warm wordt.

oke ik ga even testen hoe warm mijn CPU word.
Echter snap ik dan niet waarom hij het eerst wel deed en de installatie van XP ook gewoon goed gaat.

je hoort nog

cpu bleef netjes, rond de 36 graden....
Nu blijft overigens de pc nu wel weer goed doen.....

vreemd

cpu bleef netjes, rond de 36 graden....
Nu blijft overigens de pc nu wel weer goed doen.....

vreemd

36 graden als je niets doet ?
Je moet hem eigenlijk even belasten, een spel starten of nog beter .. een benchmark tooltje draaien, dan kom je er snel genoeg achter ;)

Edit: Het kan ook je beeldkaart zijn ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan