Nieuwe installatie freezed steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
375
Ik heb vanmorgen mijn PC voorzien van Win 7 Ultimate, ik zal eerst even wat specs neerzetten..

AMD 4200X2 2.2GHz
2GB Kingston Valuerom 3200 400MHz
Nvidia 9500GT Videokaart
Asus A8N Sli Deluxe mobo

Alle randapparatuur verwijderd/losgekoppeld.

Het probleem begon al bij de installatie, hier liep het een aantal keren vast om onduidelijke redenen. Het deed gewoon niks meer. Maar omdat alles gewoon keurig in orde is moest het wel aan me PC liggen dacht ik. Paar keer opnieuw geprobeerd en uiteindelijk toch gelukt de installatie te voltooien. Niet meer denkend aan het vastlopen vol goede moed bij de eerste start wat gaan verkennen, al vrij snel liep alles vast of eerder gezegd stond alles stil. De HDD gaf geen activiteit meer en het scherm stond gewoon stil alsof ik naar een screenshot keek.

Kan gebeuren denk je dan, maar dit probleem bleef zich maar voordoen. Heb via Windows Update alle driver updates gedownload dus dat zou prima in orde moeten zijn. Onder Vista had ik eigenlijk weinig problemen met vastlopers. De laatste tijd vreemd genoeg onder Vista wel gemerkt dat mijn muis zomaar stopte, als ik dan op TAB drukte activeerde de muis weer. Hier nooit een oplossing voor gevonden eigenlijk. Maar dat kan hier toch bijna niet mee te maken hebben lijkt me.

Ik heb al gezocht naar een oplossing, niks gevonden helaas. Misschien kunnen mensen hier me op weg helpen om de oorzaak te achterhalen.

Tijdens installatie meermalen vastgelopen
Na installatie ook meermaals op allerlei momenten vastlopers
Onder Vista weinig problemen, enkel USB muis welke vastliep

Net op een andere schijf geprobeerd, geen resultaat. Error logs laten niks zien.
 
Harddisk eerst geformatteerd en schone installatie gedaan?
 
Ja, alhoewel ik op beide schijven wel 2 partities heb draaien. Maar de partities waarop ik hem heb geïnstalleerd wel eerst geformatteerd.

Dus clean install lijkt mij.
 
Bah, het werkt nog altijd niet. Echt ontzettend vervelend dit. Iemand nog enig idee? Hij loopt dus vast tijdens installatie, soms gaat ie wel door. Maar in windows zelf loopt hij dan ook vast.

Dat moet wel een hardware probleem zijn toch? Wat zou het kunnen zijn...?
 
Is je windows 7 dvd wel goed? Zitten daar geen krassen op of zoiets?
 
Nee, de DVD is helemaal nieuw en kras/vet vrij.

Maar als ik het een paar keer probeer kan ik hem wel installeren. Alleen na installatie en het opstarten lijkt het te werken en dan zomaar freezed het scherm en doet niks het meer. Krijg ook geen foutmelding te zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan