Nieuwe installatie lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Ik heb gisteren een nieuwe PC gekocht waar al vista op geinstalleerd stond, maar dat heb ik door de winkle eraf laten halen want ik wil met linux gaan draaien, maar deze installatie lukte niet dus toen weer XP geprobeerd ( met een goede cd ).

Alles doet hij goed, hij installeerd alle bestanden totaan het punt dat hij opnieuw moet gaan opstarten.
Dan krijg ik op een zwart scherm de melding : fout bij het lezen van de installatie bestanden. en dus kan ik niets meer.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ?

Om te kijken of het soms een hardware probleem is heb ik Windows Preinstallation welke vanaf cd draait erop gezet en daar komt uit dat hij alle hardware gewoon ziet en ook kan benaderen.

Dus schiet mij maa lek ik weet het niet meer !!! en ik ben geen amateur want dit is ongeveer de 20e computer die ik installeer en ik bouw ze ook zelf, maar dit ben ik nog nooit tegen gekomen.

Graag uw hulp, alvast bedankt

Heb je in de bios wel bij de Sata opties de juiste boot schijf aangegeven.

Heb je in de bios wel bij de Sata opties de juiste boot schijf aangegeven.

Ja dat stond allemaal goed, maar ik denk dat er voordat ik hem kocht Windows vista op heeft gestaan en dat het daarom niet ging.
ik heb met mij XP preinstallation disk de HDD geformateerd en opnieuw ingedeeld en toen werkt het gewoon zoals normaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan