nieuwe installatie win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustangBE

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
ik wil een clean installatie van mijn pc doen (c: formateren en partitie d: behouden).
als ik de cd opstart vraagt hij wat ik wil behouden; alles , pers. bestanden of niets.
als ik niets kies gaat mijn d: dan ook verloren ?

Dat was niet mijn vraag... dus als je geen dubbele backups had.... heb je een groot risico genomen...
Bij zoiets kan er altijd iets mis gaan zelfs als alleen C gewist wordt. Je zit nl aan je systeem te rommelen en dat op zich is een risico.... dus eerst backuppen... (eigenlijk had je die al moeten hebben, maar mss had je ze al, dan was het wel zo fijn als je dat toch gewoon even vermeld had...)

Das iig fijn!
Toch was die vraag niet overbodig, naar dit forum mensen die hulp willen... een ervaren iemand had dit niet gevraagd...
Dus daarom is het vaak eerst beter om de vraagsteller dit soort vragen te stellen en zodra blijkt dat dit ok is, verder te gaan.
Men is vaak niet in staat om zelf de consequenties v/h handelen te overzien.
Als je echt goede backups hebt, maakt het meestal niet zoveel uit, behalve dat het wat extra werk is...

PS: van een schijf die ik wis.... maak ik altijd een image ... stel dat ik toch iets vergeten ben.... dan kan ik het later uit die image vissen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan