Nieuwe internetprovider/sneller internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pro pizza

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
Hallo,

Wij zijn thuis op zoek naar een nieuwe internetprovider/sneller internet van dezelfde provider, download momenteel met 160 kb/s :( Mijn vader kan voor zijn werk niet zonder internet en wil daar dus geen problemen mee(dus geen dag zonder internet), hoe kun je dit het beste aanpakken? Wat is een goede provider? en hoe snel moet het internet zijn? wij zitten thuis met 3-5 pc's/laptops op het internet en maken er veel gebruik van.

Mvg,

Ruben

P.s. huidige provider is Online

ziggo is wel goed.:o heeft alles-in-een pakketten dus zit tv en internet en telefonie in een en voor jou zou dan het 2de pakket wel goed zijn, want ik heb thuis ook 3 pc die veel op het internet zijn.

Met het over gaan van de ene provider naar de andere en dan een dag niet zonder internet kunnen, weet ik niet of dat lukt. Hiervoor zou je moeten informeren bij de providers(huidige en toekomstige).
Je zou ook eens een kijkje kunnen nemen naar glasvezel. Eventueel in combinatie met telefoon en HD televisie.
Ik weet niet of er bij jouw in de wijk glasvezellijnen al liggen. Dit zou je even moeten na vragen.

En even aangeven in welke regio je ongeveer zit :)

welk abonnement heb je nu? vermoed je een technisch probleem of zoek je sneller internet? Kabel (upc/ziggo) gat tot 120mbit/sec op het moment

Ik heb geen id welk internet ik momenteel heb. Weet alleen dat het zo traag is dat we niet met 2 pc's tegelijk een youtube filmpje kunnen kijken. Het is geen technisch probleem lijkt mij, hoewel ik daar geen verstand van heb verder op de pc lijkt alles in orde te zijn. Zit in de regio rond groningen en voor zover ik weet ligt daar geen glasvezel. (had ik al eens naar gekeken). Ziggo hoor ik idd de laatste tijd, in tegenstelling tot een paar jaar terug, wel goede verhalen. Maar een dag zonder internet zit er dus niet gegarandeerd bij?? :(:P

Laatst bewerkt:
bedankt voor alle reacties:thumb:

Ik heb nu ik de website van online en de site van ziggo heb bekeken wel een duidelijk verschil qua snelheden gezien, online is goedkoper in de all-in-1 pakketten maar biedt internet aan tot 20mb/s terwijl ziggo ook 40mb/s aanbiedt, waarom is dit? Dit pakket lijkt me wel wat: https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/plus/

Ik zat ook bij Online, maar de afstand tot de kpn centrale was zo groot dat mijn snelheid niet hoger was dan 1 mbit. Ik ben overgestapt naar UPC, gisteren binnen gekregen en ik heb nu super snel internet!
En achteraf heb ik zoiets van had ik het maar eerder gedaan. Ik heb het gevonden op www.keuzeininternetproviders.nl

Ik heb nu verhalen gehoord van mensen die ook overgestapt zijn naar ziggo en 2 week zonder telefoon,tv en internet hebben gezeten, zolang kunnen wij hier niet zonder internet

Maar, dan installeer je toch eerst alles van Ziggo en dan hef je je ADSL abonnement op. Wellicht heb je dan even een overlap. Ik heb het ook zo gedaan en geen seconde zonder internet gezeten

Ron

Oké, maar hoe weet ik dan wanneer het ene aangesloten is en dat ik het andere af kan sluiten? of moet ik dan gewoon dat nieuwe modem aansluiten en dan testen of het al klaar is?

Als de monteur van Ziggo klaar is dan staat je thuis netwerk op Ziggo en bungelt je KPN netwerk er verloren bij. Als je het KPN modem uitzet en alles blijft werken dan kan je met een gerust hart KPN opzeggen.

Ron

Als je nog kan switchen zou ik dat zeker doen. Ik heb slechte ervaringen met Ziggo. De klantenservice is niet goed en de internetsnelheid als aangeboden wordt niet gehaald.

Daarnaast is Ziggo niet een van de goedkoopste aanbieders van internet, bellen en TV.

Volgens mij heeft Scarlet het goedkoopste internet,bellen en TV abonnement. De snelheid van het internet is dan nog steeds 20Mbit. Snelheden van 20Mbit worden tenminste wel gehaald.

Het ligt er wel een beetje aan waar je woont. Op sommige plekken zal het wel mogelijk zijn om de snelheid van kabelinternet van Ziggo te halen.

Ziggo was altijd betrouwbaar (de laatste 8 / 9 jaar, ook als @home) maar sinds een half jaar is het een en al ellende dus ik zou zekers geen Ziggo nemen.

Als ik zo kijk op vergelijkwebsites dan blijkt dat vooral Scarlet en Online bij vele gebruikers het goed doen...dat zou dus een goede optie zijn.

maar sinds een half jaar is het een en al ellende dus ik zou zekers geen Ziggo nemen

Ben het volstrekt oneens met je.
Vanaf de tijd dat het hier beschikbaar is gebruik ik (Home) Ziggo.
Nooit klachten gehad (afkloppen).
Het kan natuurlijk dat (gegeven het feit dat je zo'n aantal klanten hebt) er wel eens iets fout gaan.
Vorige week modem/router (gratis) ontvangen en een verdubbeling van mijn snelheid.
En nee, ik werk niet bij Ziggo.

maar hoe zit het dan met die snelheden, ziggo bied maximaal 120mbit/s aan. Ik lees alleen heel vaak dat maar de helft van de snelheden behaald worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan