Nieuwe kaart = beeldscherm problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricksnake

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Ik heb een probleem:

afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe voeding en videokaart gekocht. Ik kocht een Club 3d radeon x1650 pro 512 mb AGP kaart + een Cooler Master eXtreme Power 430 watt.
Na een hoop gekloot om de oude voeding eruit te halen en de nieuwe erin lukte het dan eindelijk.
Maar sinds dat moment heb ik 2 problemen:

1. Als ik aan het gamen ben valt soms zomaar ineens mn scherm in de slaapstand.... ik heb dit al gehad met een mn oude beeldscherm op mn oude voeding (had een hp pavilion f1523 en een bestec 250 watt voeding) en nu heb ik het dus weer (met de f1723 die ik van mn vader heb overgenomen).
2. Soms als ik aan het gamen ben loopt ie ineens vast! Ik heb het nog niet gehad bij fifa 08, maar wel bij ROSE online en World of Warcraft! Dan blijft ie gewoon op het beeld staan dattie als laatste zag en verder doet ie nix meer. Het enige wat dan rest is mijn pc herstarten.

De instellingen van mn beeldscherm zijn 1280 x 1024 op 32 bits en verversingssnelheid van 70 hz (bij 60 hz worden de letters op mn bureaublad wazig). Nou heb ik is zitten kijken in de BIOS. Daar staat bij Monitor Hardware dat de CPU fan zo'n 3000 t/pm draait en de case fan 1500 t/pm. Ook staat er dat de CPU zo'n 60 graden is.. is dat niet een beetje hoog? Er zit een kleine fan op die nieuwe kaart en volgens een vriend van me die me geholpen heeft met het inbouwen van de voeding en kaart zijn die club 3d's meestal heel degelijk.
Iemand een idee?

Alvast bedankt,
Rick

EDIT: Ik vergat te vertellen dat in de BIOS er ook ergens iets over videokaart staat waar je hem op PCI of op Onboard/AGP kan zetten. Hij staat op PCI. Moet ik hem dan niet op onboard/AGP zetten?

Laatst bewerkt:
ik had vanmiddag ook dat mn beeld op zwart sloeg, maar dat mn beeldscherm nog aan was (het knopje bleef groen, niet oranje zoals bij slaapstand).
Wat is er in godsnaam aan de hand?!

nee, nog steeds niet! ik speel gewoon geen zware games meer tot ik aan het eind van het jaar een nieuwe pc koop... :confused:

Nou, alsnog een reactie dan:

Hoe zit het met de videokaart drivers?
Eerst de oude verwijderd en daarna de nieuwe geinstalleerd?

En die CPU temp van 60 graden, is dat bij idle of load? Bij idle is dat inderdaad veel te hoog, dus processor koeler goed schoonmaken

En, heb je een TFT/LCD monitor, dan toch echt de verversings-frequentie op 60 en niet op 70 zetten!

De drivers komen van de CD, die van de ati-website allernieuwste werken niet, heb al 3x opnieuw geinstalleerd en ook al een x mn pc geformat!
Die CPU is wel iets koeler, stressed met alle koelers vol aan wordt ie 50 - 55 graden.
Ik heb een 17 inch tft-monitor, nu staat ie idd op 60 hz en niet meer op 70 hz, maar nog steesd hetzelfde probleem.

Laatst bewerkt:
Maar zoals eerder gevraagd: wel eerst de oude drivers verwijderd??

Want geloof mij, de drivers op de Ati site werken prima hoor!!

ja natuurlijk... ik heb mn pc geformat, dan staan mn oude drivers er toch niet meer op. Heb zelfs zo'n removal tool gebruikt om alle drivers eraf te gooien! En ik weet het niet hoor, maar de drivers van de website (iig in november) werkte echt niet.

Werk je met XP of Vista en al eens je geheugen getest??

XP, wat bedoel je met geheugen getest? het geheugen van de videokaart of mn RAM?
mn RAM is 1536 MB, en voor ik die kaart kreeg + voeding was er nix aan het handje.

Voeding en videokaart allebei nieuw gekocht??

(ik bedoelde je intern geheugen, maar wanneer dat volgens jou ok is)

ja, bij alternate. ram is ok, dat weet ik zeker, heb nu een jaar geleden 1 GB erbij gekocht, en nooit problemen gehad.

Toch zijn de meest voorkomende oorzaken voor dit soort problemen:

- drivers
- voeding
- warmte

Dus die richting moet je het toch zoeken.

Wat is de temperatuur van je videokaart bij het spelen van games?

weet ik niet, er zit geen temp meter op! ik heb met zo'n programmatje proberen te kijken, maar er zijn maar twee temperaturen op te zien. Dat is de CPU en de HD. Hoe kan ik het meten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan