nieuwe kaart gekocht...beeld zwart met cursor

Status
Niet open voor verdere reacties.
]

jawel, ik kom gewoon in de bios.
das geen probleem.
kan dus beste eerst ff proberen met dat geheugen te wisselen?
en als dat niet werkt?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja probeer eerst dat even 1 geheugen staaf er uit en dan starten werkt dat niet dan probeer je de ander

als je in je bios kan komen dan moet je gewoon je boot veranderen , naar cd-rom drive als eerste starten

nou kan ik me herinneren dat je vroeger gewoon met behoud van je bestanden windows opnieuw kan installeren dus als je een originele windows cd hebt zou je dat misschien ook kunnen proberen

ik zal nog wel wat info daarover zoeken

wat handig om te weten is welke windows je draait ?

voor windows 7 en volgens mij is het precies hetzelfde voor windows vista

Windows 7 & Windows Vista
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik draai windows 7 ja, en ik heb de orginele cd. maar ik kan de cd toch niet booten?
als ik via f11 in het begin, het boot menu selecteer, kan kan ik de cd drive selecteren, maar
daarna gaat hij naar het veilige modus scherm en start hij gewoon op, en krijg dan het zwarte beeld,
verder weet ik niet hoe ik kan booten via de cd???
 
dat kan je instellen in je bios

je hebt inderdaad de optie om je boot device te kiezen met opstarten in het boot menu

maar probeer het echt in je bios is te veranderen

dus nu staat je hard disk waarschijnlijk op 1 en dat moet veranderd worden in je cd-rom
 
ok bedankt, ik ga dat straks eerst proberen, en dat van dat geheugen. na me werk kom ik er op terug wat er uit is gekomen

super bedankt voor je hulp!

gr. Michel
 
net ff thuis geweest in mn pauze, heb dat ff geprobeerd wat je zei in de bios de bootvolgorde veranderen.
dat had ik gedaan, ik had de installatie cd geladen, en dan opstarten via de cd, maar weer hetzelfde.
hij ziet volgens mij wel de cd, want hij geeft aan "druk op een toets om te laden vanaf de cd"
als ik dat doe, krijg ik het veilige modus keuzescherm. en in dat scherm kan ik niks selecteren met de pijltjestoetsen.
na zoveel seconde start hij op en krijg ik het zwarte scherm

probleem is nu dus, dat ik niks kan laden vanaf de cd. dus kan ook niet opnieuw installeren.

alleen straks ff kijken met dat geheugen eruit halen, kijken wat dat doet
 
ok, net klaar met het geheugen omsteken. zaten 2 stripjes in van 2g. ik het er steeds 1 uitgehaald en in alle mogelijke manieren gewisseld.
maar je raad het al, het probleem blijft.

dus aan het geheugen ligt het niet, volgens mij blijven er nog 2 dingen over....of het moederbord is kapot (zou wel erg toevallig zijn, samen met de videokaart)
of het is het driver probleem van de oude kaart wat nog op de pc staat.

maar de vraag is, wat nu? het gekloot is gewoon dat ik niet kan booten vanaf een cd, dat doet hij helemaal niet. dus ik kan windows niet opnieuw installeren.

denk dat er niks anders opzit dan de harde schijf eruit te halen, in een andere pc te zetten, en alle bestanden opslaan en dan windows opnieuw installeren.

of kan ik nog iets anders proberen?
 
gisteravond mn harde schijf eruit gehaald en in een andere pc geplaatst. ik heb alle documenten eraf gehaald die ik nog moest hebben.
ik heb ook nog een virusscanner eroverheen laten lopen, en die vond een virus. dit virus heb ik verwijderd, maar uiteindelijk heeft dit niet geholpen.

maar het gekke is, dat in die andere pc ik ook niet kan booten vanaf de cd, want wilde windows opnieuw installeren maar dit ging ook niet, precies hetzelfde
als op mijn pc.

wat zou ik nu kunnen doen?
wat gebeurt er als ik mijn schijf in een andere pc duw, en bijvoorbeeld er alles af haal? is dat een optie?
alles wat ik moet hebben, dat heb ik nu opgeslagen, dus voor mijn part kan ik alles opnieuw installeren, maar hoe?
 
je kan dat proberen je schijf in een andere pc te stoppen en dan te formatteren

ik zit zelf te denken dat je harde schijf niet meer goed is , hang hem is aan je andere computer en controleer daar de harde schijf

Check je hard disk

er zijn beter programma,s om daarna te kijken kon alleen niet zo snel wat vinden


EDIT:

als je weet welk merk je hebt dan kan je dit ook nog even kijken .

software voor harde schijf

en dit programma raad ik je denk ik het meest aan dit kwam ik tegen via help mij

CrystalDisk
 
Laatst bewerkt:
misschien kan je ook je windows 7 installatie op een usb stick zetten en dan vanaf daar booten mischien kan je dan wel je pc installeren
 
ik ga een nieuw moederbord bestellen met een nieuwe harde schijf, nieuw moederbord met harde schijf was totaal voor 100 euro, ik heb geen zin meer om lang te zitten stoeien, ik heb alle bestanden gesaved en ga gewoon alles opnieuw installeren.
ik laat nog weten hoe dit afloopt

toch bedankt voor alle moeite en hulp iedereen
 
nou mensen, vandaag mijn nieuwe moederbord binnengekregen en geinstalleerd en alles werkt weer! natuurlijk moest wel alles opnieuw opgestart worden,
maar dat was geen probleem. de harde schijf was ook het probleem niet, deze werkt gewoon. las dus aan het moederbord!

bedankt voor alle hulp en adviezen, slotje erop, probleem opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan