Nieuwe kaart moet onboard vervangen!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kilt_SoG

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Ik heb een Aspire t160 wat zich vertaald tot de volgende specificaties:

AMD Athlon 3400+

Intern geheugen 1024 MB DDR400
Compatibele geheugenkaarten MS/MS Pro/CF Type I/CF Type II/SM/SD/MMC/xD
Maximum intern geheugen 4 GB

HD 250 GB

Uitbreidingsslots:
1 x 16x PCI Express
3 x PCI

De videokaart in dit apparaat is best maar niet goed genoeg. Het is een ONboard geforce 6100 met het astronomische geheugen van 128 mb

Dit moet beter kunnen alleen aangezien ik tegenwoordig niet echt op de hoogte meer ben van de ontwikkelingen op dit gebied ben ik bang voor de compatibiliteit van een nieuwe kaart.

Welke kaarten zijn er momenteel die compatible zijn met dit systeempje?
is bijvoorbeeld de geforce 8800 compatible?

Mijn dank zal groot zijn...

Laatst bewerkt:
Als de voeding er toereikend voor is, en de ruimte is er onder het PCI-e slot, zo ook erachter, dan kan het, die dingen nemen aardig wat plaats in, en niet te vergeten, de airflow in die kast.

De warmteproductie naar buiten de kast geleiden door de meeste van die kaarten, heeft dan de voorkeur, maar hoe meer warme lucht in die kast, hoe warmer de lucht is, die de kaart moet koelen.

Dus moet ik voor een extra koeler gaan om lucht uit de kast te begeleiden (als het nodig is uiteraard) om zo de koeler op de kaart te ontzien?

Het is niet om de koeler te ontzien, maar warme lucht koelt minder dan niet te warme lucht, das logisch, hè.

En die dingen schijnen aardig wat warmte te produceren, die dingen hebben niet voor niets een outtake naar buiten.

Dus als de aanvoer van koelere lucht het functioneren van alle interne onderdelen kan bevorderen, heeft dat natuurlijk zo zijn voordelen.

Das waar! Maar toch is het naar mijn idee wel lastig een extra koeler toe te voegen aangezien er wel een plekje vrij gemaakt moet worden en daar ben ik simpelweg niet technisch genoeg voor.

Maar het is toch alleen van toepassing als die airflow onvoldoende zou zijn, de ruimte ervoor is belangrijker.

Is een 8800 niet een beetje overkill voor een Athlon 3400+?
Ik zou persoonlijk voor een iets goedkopere kaart gaan. En ik zou inderdaad even op het vermogen van de voeding letten. De kaartjes van tegenwoordig lusten wel wat prik. :)

Ok,

Maar hoe moet de ruimte ingedeeld zijn dan, een grote kast is het niet namelijk

Onderstaand een potret van dit apparaatje

http://www.ciao-shopping.nl/Acer_Aspire_T160_MB7Z__580895

Hij heeft in principe ruimte genoeg echter vertrouw ik dit apparaat niet de high performance toe die ik van hem wil gaan vragen temparatuur technisch dan. Niet dat ik een diehard gamer ben maar de spellen die wil gaan spelen vragen om een X2 generatie computers.

Is een 8800 niet een beetje overkill voor een Athlon 3400+?
Ik zou persoonlijk voor een iets goedkopere kaart gaan. En ik zou inderdaad even op het vermogen van de voeding letten. De kaartjes van tegenwoordig lusten wel wat prik.

Ik gaf het als voorbeeld maar goed overkill? wat zou jij dan adviseren?
Een nieuwe computer is geen optie aangezien ik samenwoon en mn aankopen moet gaan verantwoorden :( (zeker aangezien ik hm een half jaar geleden gekocht heb)

Maar hoe moet de ruimte ingedeeld zijn dan, een grote kast is het niet namelijk
Zo te zien gaat het om een mini tower en dan heb je inderdaad niet veel ruimte.
Een 8800 zou dan een probleem kunnen worden, dit zijn behoorlijk grote kaarten.
Kilt_SoG zei:
Een nieuwe computer is geen optie aangezien ik samenwoon en mn aankopen moet gaan verantwoorden
Hoe wil je dan een aankoop van een grafische kaart verantwoorden van rond de €400.-
Je kies meteen de top klasse. :p
Misschien zou een 7900 iets geschikter voor je zijn, dan zit je net een stapje onder de 8800, je hebt tenslotte ook geen high-end systeem.
En wat de koeling en voeding betreft zijn daar al tips over gegeven.
Even controleren of er casefans aanwezig zijn, vooral met zo'n kleine kast is dat vaak wel noodzakelijk.

Laatst bewerkt:
zou Asus Geforce 7950 GX2 1GB DDR3 passen in dit systeem?

en wat zou je ervoor uitgeven?

Ik weet niet of deze kaart groter is dan de 8800, voor de rest geldt hetzelfde als hierboven aangegeven, je hebt met deze kaart één pci-e voeding aansluiting nodig, dus controleer je voeding op sterkte en aansluitingen.
Het is wel een hele dure meneer wat je nu kiest trouwens, zelfs duurden dan de 8800 zo te zien.
Ik zou eerder voor deze gaan, scheelt een bom duiten.
Deze kaart kost ronde € 230/260,-

Laatst bewerkt:
et is wel een hele dure meneer wat je nu kiest trouwens, zelfs duurden dan de 8800 zo te zien.

Ja ik weet t maar ik kwam een goekopere tegen, een kennis wilde hm verkopen (niet meer trouwens :( )

Ok Frisian (of andere kenners)

Wederom ga ik een beroep doen op je expertise:

Is het verschil tussen 256 en 512 kostentechnisch gezien waard? Bijv. een geforce 7900 256 GTX is nieuw in de winkel +-200 waar een 7900 512 GTX >=400 is. Dat is nogal een groot verschil dacht ik zo.

Moet ik bij de aanschaf rekening houden met Sli? Een verdere upgrade is namelijk nog een optie en daarbij dus ook een nieuw moederbord, ik heb me laten informeren dat 2 kaarten (dus bijv. 2 X 7900) duurder is dan een (in zn eentje) vergelijkbaar presterende high-end kaart en dat Sli dus overbodig cq. duurder is.

Kosten technisch zou ik het in dit geval mijn vraagtekens zetten.
Vergelijk de kaarten eens met het aantal pipelines en bits.
Dit zijn zaken die veel zwaarder wegen dan het aantal MB's.
Wat betreft Sli, dat zou een erg grote kostenpost worden, je zou dan inderdaad een nieuw moederbord moeten aanschaffen, en houd daarbij in het achterhoofd dat je misschien ook een nieuwe processor/geheugen moet aanschaffen (socket/type geheugen wat je nu hebt/ wat je weer kunt gebruiken).

En ja, of Sli nu werkelijk zoveel meer geeft? Ik persoonlijk krijg nog niet het idee dat je hier zoveel meer mee opschiet.

En ja, of Sli nu werkelijk zoveel meer geeft? Ik persoonlijk krijg nog niet het idee dat je hier zoveel meer mee opschiet.

Dat idee heb ik ook.

misschien ook een nieuwe processor/geheugen moet aanschaffen

Dat weet ik wel zeker, ik wil namelijk naar de X2 processor en wat betreft het geheugen tja ...tis niet anders

Wederom bedankt voor je spoedige reactie :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan