Nieuwe kaart wordt niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doggie029

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
Hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwe grafische kaart voor mijn msi gt60(ms-16f3) laptop.
men oude een nvidia gtx675m was defect, bij zware belasting kreeg ik een bleu-screen.
Nu heb ik een nieuwe gekocht, een nvidia gtx870m 3gb, deze zou compatibel zijn met mijn laptop.

wanneer ik deze kaart echter insteek werkt alles op de laagst mogelijke resolutie en heb ik maar een beperkt aantal kleuren.
in apparaatbeheer staat een geel driehoekje bij de intel graphics4000. bij de status van de kaart staat dat er te weinig bronnen aanwezig zijn (code 12).
wanneer ik de kaart uithaal en enkel de intel graphics gebruik werkt alles weer normaal, maximum resolutie, alle kleuren.
als ik de driver wil installeren voor de nieuwe kaart vertelt het installatieprogramma dat er geen hardware gevonden wordt.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Groetjes

Laatst bewerkt:
Het lijkt wel alsof ie de NVIDIA-kaart als de Intel herkent. Kijk eens in de bios of je daar iets kunt vinden betreft de NVIDIA, zoals Optimus of dat de NVIDIA uitgeschakeld is of iets dergelijks.

Goedemorgen,

Misschien toch niet compatibel met je notebook.

In het bios zie ik niet echt iets staan van nvidia of intel ofzo.
Ik durf er ook niet echt in prutsen.
Kan ook zijn dat ik niets zie staan omdat ik verkeerd kijk ofzo.

Probeer eens de drivers van de officiële website te downloaden. En deze natuurlijk te installeren.

Driver van de msi site gehaalt alsook van de nvidia site. Wanneer ik probeer te instaleren zegt de installer dat hij geen compatibele hardware vind.

Zou ik het proberen om mijn bios up te daten? Ik heb wel geen idee hoe dit moet. Misschien dat de pc erna wel de kaart herkent.

Hoi,

Ik zou eerst eens de helpdesk van msi bellen misschien wordt je daar wat wijzer want denk dat het toch niet zo simpel is om een andere videochip zomaar te plaatsen

Ik ben het helemaal eens met Modag. Contacteer MSI eerst voordat je rare fratsen met de BIOS gaat uithalen. Zij weten vast meer over die verwisselbare videokaartpoort:thumb:.

Bios update uitgevoerd zoals vermeld stond bij hun supportpagina. biosupdate ging goed, alle stappen gevolgd zoals deze staan uitgeschreven op hun website. nu eens de kaart insteken en kijken wat dit geeft.

Update:
Geen verbetering, nog altijd hetzelfde resultaat.
in bijlage vind je een printscreen van het beeld dat ik krijg
Schermafdruk 2015-02-17.PNG

update 2:
nu heb ik er eens 8gb extra ram in gestoken (uit een andere laptop) wat voor een totaal van 16gb zorgt, ook dit keer krijg ik slecht beeld.
Het ram geheugen wordt wel herkend.

Dit is er intussen weer uit aangezien dit geen verschil maakte en die andere laptop ook nog altijd gebruikt wordt.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Doggie029,

Ben zo vrij geweest drie berichten van je samen te voegen je weet dat je ook een bericht kan aanpassen;)

En verder heb ik het idee dat je niet echt reageert op geboden hulp want waarom niet even Msi bellen die kunnen je allicht even verder helpen want zo schiet het niet echt op denk ik zo alle opties zijn geopperd en neem aan uitgevoerd dus zal het neem aan een vastgestelde instelling zijn waardoor je 860 niet helemaal herkent wordt .

Oke, ik was dit even vergeten om dit in 1 bericht te zetten.

Ik heb intussen al eens gebeld naar msi. daar ben ik niet direct wijzer geworden. ik probeer dit morgen ofzo nog eens.
kheb ook eens een mailtje gestuurd via de supportwebsite (zoals mij via de telefoon gezegd werd). nog geen antwoord gehad nu.

ik begin dit ook te denken dat het niet zal lukken.
(als het niet gaat zal ik ze moeten terugsturen)

Toch bedankt al voor de hulp.

Update:
ik heb eens gekeken met een programma (gpu caps viewer) en daar wordt de grafische kaart wel herkend. de intel chip wordt niet weergegeven. dus ik denk niet dat de kaart niet compatibel is. maar dat het eerder iets softwarematig is.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan