Nieuwe kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
ik kwam net langs een pc winkel...weet niet of ik de naam hier mag noemen ivm reclame enzo...
Maar daar zag ik dus lege behuizingen staan.
Nu vroeg ik me af...stom dat ik daar niet gevraagd heb :S Of ik mijn bestaande hardware uit mijn behuizing, over kan plaatsen in een andere behuizing.
Wat zijn dan de (eventuele) problemen die ik tegen ga komen?
En verlies ik dan al mijn data? Moet ik Windows en alles er weer opnieuw opzetten?
Zijn mijn harde schijven dan in 1x gewist? (dat was ooit namelijk wel eens doordat ik er een nieuwe moederbord in gekregen had.

En als ik een nieuwe kast neem, wat zijn dan de handigste of beste dingen waar ik op moet letten? Fan`s?? En weet ik veel wat else :)
Kan ik dan een willekeurige kast nemen?
Want lijkt me wel cool om dan eentje te nemen die bepaalde schermpjes heeft waarop ie aangeeft wat de temperatuur is ofzo, of hoeveel geheugen die gebruikt of wat nog meer mogelijk is...

Ok, ik ben een behoorlijke leek hier in...hopelijk is er iemand die mij meer weg wijs kan maken.

Alvast bedankt

Hoi,

Leuke computer winkel daar in Groningen... Waarschijnlijk weet ik wel welke je bedoelde, maar goed..

Het eerste waar je goed moet opletten bij de aanschaf van een kast, is de voeding, is die meer of gelijk aan de voeding die je nu in de kast hebt.

Dan zou je nog goed moeten opletten of de aansluiting die van de voeding naar de moederboard gaat wel gelijk is. Anders moet je weer een nieuwe moederboard erbij kopen speciaal voor een nieuwe kast.

Tevens, als je zelf nog nooit een computerkast hebt omgebouwd, dan zou ik dit ook niet zo gauw zelf gaan doen, haal er een kennis bij die er wat meer vanaf weet.

Groetjes, Dj Viper

Groningen heeft veel comp winkels...als we het over dezelfde hebben, ga ik geloven in toeval :D

Maar zie het mezelf ook sowieso niet doen hoor :)
A-technisch, en te bang dat ik iets fout doe, dat mijn pc naar de *****n is, en ik een nieuwe moet kopen :)

Hoi,

Dacht aan eigenlijk twee winkels.. 1 in een straat als je van het station naar het centrum loopt of die andere begint met een N.

Groetjes, Dj Viper

ik heb laatst een nieuwe kast aangeschaft, had daar een probleempje mee:

Je moet oppassen dat je schroefjes niet direct contact maken met de computer kast.
Dan doet hij het niet :D :P.

Verder moet je alles gewoon weer goed aansluiten, mijn moederbord paste gewoon zonder problemen in mn nieuwe kast.

Tegen veel problemen hoef je niet aan te lopen, misschien met het aansluiten van de stekkertjes van lampjes en schakelaartjes van front op het moederbord, en eventuele USB frontaansluitingen op je moederbord.

Probeer het eerst alleen met de kast en plaas daarna fans als je niet blij bent met de temperatuur in jouw kast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan