Nieuwe koeling voor I5 4690K

Status
Niet open voor verdere reacties.

Degrun

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Door de hoge tempraturen die de stockkoeler haalt onder zware lood voel ik me gedwongen een andere koeling aan te aanschafen. Helaas door de grote overvloed aan keuze vind ik lastig er eentje uit te kiezen.

Mij voorkeuren gaan naar een koeling die redelijk makkelijk in te bouwen is(haal liefste niet me moederbord los) en ook niet een hells kabaal maakt en natuurlijk goed koelt.

Had momenteel de Arctic Freezer 13 op het oog en ondnaks dat recensies redelijk goed te noemen waren vroeg ik me toch af of het een goede keuze is of raden jullie wat anders aan.

Zover ikw eet zit de airflow wel goed. heb fans aan voorkant die naar binnen zuigen en 1 achter die naar buiten gaat. Bedrading is ook netjes weggewerkt wat geen stop kan veroorzaken van de airflow. het is ook enkels de processor die met gaming enorm warm wordt(rond 70 tot 75 graden) en mobo blijft wel redelijk cool rond de 40-45. Heb ook al nagekeken voor de zekerheid of de koeler goed zat en zelfs voor zekerheid de koelpasta verwijderd en vervangen.

Dus leek mij dat de stock cooler dus het probleem is?

Weet niet zeker of de gelinkte cooler gaat passen. het is best een groot blok haha gebruik zelf een Sharkoon T28 kast waar een msi z97 gaming 5 mobo in zit.

Hoi,

Moederbord laos halen ontkom je haast niet aan als je een andere keoler gaat plaatsen en verders afhankelijk inderdaad of hij in de kast past is deze een prima optie

Dat dacht ik al wel...ach dan maar weer alles loshalen. Je moet er iets voor over hebben:)

Momenteel heeft mij kast (BxHxD)200 x 440 x 475 mm
De Scythe mugen vereist (BxDxH)13 cm x 8.8 cm x 16 cm.

Feitelijk zal dit moeten passen ook al zal het natuurlijk wel krap ziin.

Heb al veel gelezen dat het verplaatsen van je intern geheugen naar slot 2 en 3 of soms 3 en 4 een must is om het het laten passn?

Bedankt voor de reactie/hulp zover:D

Die werdt gepost do Modag...Daar zette ik de vergelijkingsmaten voor neer :D maar bedankt voor de suggestie:)

Laatst bewerkt:
Dacht ff een update. heb de scythe mugen 4 besteld. Zodra hij binnen is laat ik weten of het gewerkt heeft of dat er nog steeds problemen zijn(wat me heelr aar lijkt) Nogmaals bedankt voor de sugegsties en hulp!

Hoi,

Goede keus heb zelf de drie en bevalt prima, veel koel plezer:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan