nieuwe kolom aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mickske1978

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2011
Ik heb access 2010. Ik wilde behalve de normale velden ook een veld met kvk nummer en een veld met btw nummer maken, maar hoe maak ik zon nieuwe kolom in het gegevensblad?

normale velden zijn bedrijf, voornaam achternaam, e-mail, telefoon op werk, mobiele telefoon, faxnummer, adres, plaats, provincie, postcode, webpagina enz, Hoe maak ik er nou velden bij?

In de ontwerpweergave van je tabel. Net zoals je die andere velden hebt gemaakt, of heb je dat niet zelf gedaan?

Nee heb ik zelf niet gedaan deze zijn standaard, ontwerpweergave ehm waar kan ik dat vinden?

Tabel openen, rechtsklikken op het tabblad en <Ontwerpweergave> selecteren. Al kan het vermoedelijk ook door rechts te klikken in het Navigatievenster. Ik zeg vermoedelijk, omdat je die optie ook uit kunt zetten.

Elk veld in een tabel is overigens een normaal veld ;) Maar jij zoekt velden met een specifieke opmaak, en dat kun je het beste doen met een Invoermasker. Die optie zie je wel staan in het ontwerpscherm.

Waarom zo ver weg de grens over?

Is wat uitgebreider kwa diciplines. Daarbij is jouw cursus nog niet helemaal af. Ik weet niet welke onderwerpen bij jou behandeld zijn, dus voor ik het weet stuur ik iemand door terwijl misschien het onderwerp nog niet behamndld is.

Laatst bewerkt:
Ah, je leest hem dus wel :thumb:
Tabel ontwerp is overigens in de eerste hoofdstukken (hopelijk goed genoeg) aan de orde gekomen; ik ben nu bezig met de formulieren.

Het 1e hoofdstuk heb ik doorgebladerd, maar ik heb me niet geaboneerd op de nieuwsbrief.

Hoeft op zich ook niet; de eerdere afleveringen staan in de sectie Handleidingen. (Vandaar de link...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan