Nieuwe kopen of Upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank 773101

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2004
Hallo,

Ik heb onlangs problemen gehad met mijn computer, ik had toen nog windows ME er op staan. Nadat ik XP proffesional geinstalleerd heb, zijn het meerendeel van de problemen opgelost.

Daarnaast is de computer ook (naar mijn gevoel) sneller geworden. Alleen wil je dan weer meer. Nu is de vraag een hele nieuwe computer kopen of deze upgraden. En als ik ga upgraden wat is/wat zijn dan de zwakste schakel(s) die ik moet verbeteren zodat er enig verschil merkbaar is. Wie kan mij helpen?

Bijgaan de specs zoals die uit Systemworks komen:

Processor: GenuineIntel Familie 6 Model 8 651 Mhz Stepping 3
Rek. onderst.: Aanwezig
BIOS: VIA694 - 42302e31 Award Modular BIOS v6.00PG, 11/02/00
Bustype: PCI, ISA, USB
Poorten: 1 parallel, 1 serieel
Geheugen: 256 MB (64% gebruikt)
Diskettes: 1,44 MB
Vaste schijven: 19,07 GB
Multimedia: Geluid, CD-ROM
Scherm: 800 x 600 in 64K kleuren, NVIDIA GeForce 256 (Microsoft Corporation) Ver. 6.14

< Besturingssysteem >
Windows: 5.1 (Build 2600)
Netwerkclients:
Microsoft Terminal Services
Microsoft Windows Network
Web Client Network

Bij voorbaat dank voor de hulp.

Groet

Als je voorlopig bij dit systeem wilt blijven dan is een eerste aanrader je geheugen uit te breiden tot 512 MB.

Voor de rest hangt het er helemaal vanaf wat je er mee wilt doen. Ik zou de monitor op 1024 x 768 zetten at geeft bij de meeste sites een betere kijk op het getoonde.

Tja, meer valt er eigenlijk niet up te graden. Het is al een behoorlijk oud mormeltje en als je nog meer dingen wilt upgraden (zoals processor) heb je al snel weer een nieuw moederbord nodig en als die dan nog DDR RAM ondersteund ook weer nieuw geheugen.

Ligt er natuurlijk ook aan wat het budget is.

Upgraden

Tja, meer valt er eigenlijk niet up te graden. Het is al een behoorlijk oud mormeltje en als je nog meer dingen wilt upgraden (zoals processor) heb je al snel weer een nieuw moederbord nodig en als die dan nog DDR RAM ondersteund ook weer nieuw geheugen.

En daarbij zal je huidige voeding ook te zwak zijn.

256 Mb erbij zal idd (zeker in combinatie met Win XP) een stuk soepeler werken.

Maar ik ben het met T._de_vries eens.

Meer dan je geheugen valt eigenlijk niet te upgrade.

Indien je echter "sneller wil" dan zal het toch een nieuwe pc moeten worden ben ik bang. :)

Heren,

Bedank voor de reacties, dit wordt zeer op prijs gesteld.

Als ik het goed begrijp is geld besteden aan dit systeem een beetje zonde en kan je het beter opzij zetten voor een nieuwe.

Ik heb een beetje rond gekeken maar op veel plekken worden de nieuwste systemen aangeboden. Nu kan ik me zo voorstellen dat een systeem dat zeg twee tot zes maanden oud is, een stuk goedkoper is en voor een gemiddelde thuisgebruiker (internet/tekstverwerking/excel/muziek en af en toe video/spel) voldoende is en ook nog het gevoel geeft dat i een snelle computer heeft.

Iemand een idee waar ik het beste kan kijken.

Heb eigenlijk alleen een kast nodig want de rest heb ik allemaal wel.

Bvd

Groet Frank

Kast.

Bedoel je een kant en klaar gebruikt systeem of bedoel je dat je een nieuw minder snel systeem wil kopen. :confused:

Wil je het systeem zelf bouwen?

Mvg.

Geen gebruikt systeem maar eentje die bijvoorbeeld drie maanden geleden is uitgekomen en nu nog ergens op voorraad ligt.

Zelf in elkaar zetten zie ik nog even niet zitten

Geen gebruikt systeem maar eentje die bijvoorbeeld drie maanden geleden is uitgekomen en nu nog ergens op voorraad ligt.

Zelf in elkaar zetten zie ik nog even niet zitten

Nieuw systeem.

Wat kan of wil je uitgeven? :)

Voor de toepassingen die je hieronder hebt genoemd heb je niet eens zo'n zwaar systeem nodig.

Maar nogmaals alle waar naar zijn geld natuurlijk. :)

Mvg

600 pleuro's

Kijk.
hier eens.

Het kan veel goedkoper indien je het systeem zelf kan bouwen of iemand weet die dat voor je kan doen.

Suc6

Laatst bewerkt:
Goedkoper dan Dell is niet makkelijk hoor... Dell leverd wel goeie pc's, alleen heb ik gehoord dat het heel lang duurt voordat hij geleverd wordt...

Ik hoor dat het zelf bouwen minder moeilijk moet zijn dan gedacht wordt (in ieder geval door mij). En dat het vele malen goedkoper is. Nu kan ik wel een beetje knutslen, dus ik zou een poging kunnen wagen.

Stel dat, waar kan ik het beste kijken naar onderdelen. Wat zou een aardige configuratie zijn. En hoe pak ik dit dan het beste aan? Wat zijn de valkuilen bij dit soort projecten?

Bvd

Groet Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan