Nieuwe krachtpatser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Venga

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Hallo mensen,

Voordat ik vragen ga stellen, beschrijf ik eerst maar even de situatie.

Ik gebruik voor schooldoeleinden nu een Toshiba Tecra (zie Systeem) maar die begint nu nogal gebruikssporen te vertonen, en hij is niet meer vooruit te branden. Nu ben ik naast school ook maar gewoon een 'geek' ;) dus ik wil wel een beetje power onder de motorkap voor programma's als Photoshop, Première Pro, en misschien hier en daar een spelletje? ;)

Verder moet 'ie natuurlijk een beetje stevig zijn, i.v.m. het meesjouwen elke dag. Niet al te zwaar is daarom ook geen overbodige luxe. ;)

Ik heb al wat rond geneusd, maar tot een echte favoriet kan ik nog niet komen.

Wat zoek ik ongeveer?
  • Intel Core i7 > 6700HQ leek mij een goede optie, anders allicht de 6500U
  • NVidia GeForce videokaart is prima (950M?)
  • Minstens 8 GB RAM (meer GRAAG ;))
  • Full HD scherm (1920 x 1080)
  • SSD i.c.m. HDD is gewenst, anders grote SSD

Verdere specificaties komen niet zo nauw.

Qua budget dacht ik aan ong. 900 à 1100 euro.

Ik hoop dat jullie een goeie tip voor me hebben en alvast bedankt,
Venga.

EDIT: deze misschien? Iemand ervaringen mee? Ziet eruit als een mooi prijsje in ieder geval :)

Laatst bewerkt:
Hoi

De link is zeker een goede optie merk is prima en krachtig genoeg voor wat je wilt hier ook drie asus notebooks en draaien als tierelier (of zoiets) gezien je budget een prima keuze.

Das mooi :)

Zijn die ASUS ROG dingen over het algemeen een beetje stevig?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Even een geintje ga naar deze pak hem op en laat hem stuiteren hihihi nee even van dat je zou wel even kunnen kijken want wat is stevig wat ik vind vind jij misschien weer niet de assusen die hier staan vind ik op zich best stevig

Laatst bewerkt:
Ja, oke. Als het jou niet is opgevallen dat ze bijzonder goedkoop aanvoelen of iets dergelijks, dan zit dat vast wel snor.

Let trouwens alsjeblieft een beetje op je grammatica :rolleyes:

Ja ik begrijp het wel, maar een punt of een komma hier en daar is geen overbodige luxe ;)

Bedankt voor je advies in ieder geval.

Hoi

Je hebt gelijk had wat netter gestaan:thumb: . Maar af en toe gewoon even zonder te veel nadenken typen daar heb ik weleens last van ,maar dat niet nadenken geldt niet voor mijn advies hoor;)

Die ASUS heeft wel maar 1 slot voor de HD zo te zien. Dat wordt dan dus kiezen tussen snelheid en opslagruimte.

Je zou er eventueel voor kunnen kiezen om m.b.v. een cradle een 2e schijf te plaatsen i.p.v. het dvdrom-station....
Ik denk dat ik daar zelf voor zou kiezen, het gebruik van fysieke media is bij mij de laatste jaren, zoals bij velen, tot bijna het absolute nulpunt gedaald...
Verder is het een mooie machine :thumb:

Zo'n cradle lijkt me inderdaad een goed idee. Hoe kom ik aan zo'n ding, die er in past?

De Asus NV75x series zijn erg goed. Twee HDD bays; ik weet alleen niet of die 'stevig' genoeg is voor...

Kijk eens hier...?
Dit is maar een voorbeeld uiteraard, er zijn legio aanbieders, Google vindt er genoeg.

Hoi,

Zou dan het notebook daar niet voor open gemaakt moeten worden?. Ik kan het mis hebben, maar zo ja zou ik het wel even in overleg met de winkel doen dit i.v.m. garantie dan misschien vervalt.

Stop in de machine wat je nodig denkt te hebben en laat weg wat je niet nodig vindt : Klik

Ik heb er zelf ook een (zie mijn systeem)

Ja klopt, dat had ik al bekeken ja. Vond het al gauw vrij prijzig worden. :p

Klopt.
Mercedes, BMW en Audi zijn ook ietsje duurder dan een Dacia, maar dan heb je ook wat............. ;) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan