Venga
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 jun 2014
Hallo mensen,
Voordat ik vragen ga stellen, beschrijf ik eerst maar even de situatie.
Ik gebruik voor schooldoeleinden nu een Toshiba Tecra (zie Systeem) maar die begint nu nogal gebruikssporen te vertonen, en hij is niet meer vooruit te branden. Nu ben ik naast school ook maar gewoon een 'geek'
dus ik wil wel een beetje power onder de motorkap voor programma's als Photoshop, Première Pro, en misschien hier en daar een spelletje? 
Verder moet 'ie natuurlijk een beetje stevig zijn, i.v.m. het meesjouwen elke dag. Niet al te zwaar is daarom ook geen overbodige luxe.
Ik heb al wat rond geneusd, maar tot een echte favoriet kan ik nog niet komen.
Wat zoek ik ongeveer?
Verdere specificaties komen niet zo nauw.
Qua budget dacht ik aan ong. 900 à 1100 euro.
Ik hoop dat jullie een goeie tip voor me hebben en alvast bedankt,
Venga.
EDIT: deze misschien? Iemand ervaringen mee? Ziet eruit als een mooi prijsje in ieder geval
Voordat ik vragen ga stellen, beschrijf ik eerst maar even de situatie.
Ik gebruik voor schooldoeleinden nu een Toshiba Tecra (zie Systeem) maar die begint nu nogal gebruikssporen te vertonen, en hij is niet meer vooruit te branden. Nu ben ik naast school ook maar gewoon een 'geek'

Verder moet 'ie natuurlijk een beetje stevig zijn, i.v.m. het meesjouwen elke dag. Niet al te zwaar is daarom ook geen overbodige luxe.

Ik heb al wat rond geneusd, maar tot een echte favoriet kan ik nog niet komen.
Wat zoek ik ongeveer?
- Intel Core i7 > 6700HQ leek mij een goede optie, anders allicht de 6500U
- NVidia GeForce videokaart is prima (950M?)
- Minstens 8 GB RAM (meer GRAAG
)
- Full HD scherm (1920 x 1080)
- SSD i.c.m. HDD is gewenst, anders grote SSD
Verdere specificaties komen niet zo nauw.
Qua budget dacht ik aan ong. 900 à 1100 euro.
Ik hoop dat jullie een goeie tip voor me hebben en alvast bedankt,
Venga.
EDIT: deze misschien? Iemand ervaringen mee? Ziet eruit als een mooi prijsje in ieder geval

Laatst bewerkt: