Nieuwe laptop 43GB aan programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marian10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 dec 2012
Hallo,

Ik heb zaterdag een nieuwe laptop gekocht een Aspire V5-531
Ik heb er geen verstand van maar de harde schijf zou 500Gb zijn en die is 450Gb, dat is normaal volgens de verkoper en nu staat er ook nog eens 43Gb aan programma´s op, is dat normaal ?
Ik heb de laptop gekocht die in de winkel stond, maar ze hebben er niets extra's opgezet volgens de verkoper, wie weet of dit klopt, ik ben zo al 100Gb aan ruimte kwijt en moet dan nog mijn eigen programma's erop gaan zetten.

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl,

Je kan toch in verkenner kijken om welke programma's het gaat ,maar met windows en en beetje programma's van acer zelf kom je aardig richting aangegeven gb en vergeet je recovery partitie niet;)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je welkom
Ja daar had ik al in gekeken, maar niet alle programma's ken ik vandaar mijn vraag, maar als het normaal is dan weet ik genoeg, ik vond het alleen zoveel ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Mocht je willen weten welke programma's waar je aan twijfelt meld deze dan even maar qua gb ziet er vrij normaal uit.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Vaak staan er ook "reclame" programma's van de fabrikant geïnstalleerd. In jou geval dus van Acer. Vaak haal ik die weg en laat enkel het back-up programma staan. Niet dat je hiermee super veel schijf ruimte mee terug wint.

Bedankt voor het zo snel reageren en het welkom, als het normaal is laat ik het zo :thumb:
Ik vind het alleen raar dat ze zeggen dat een laptop 500 Gb is en het is maar 450Gb, waarom zeggen ze dan niet dat de harde schijf 450 Gb is? of zeg ik nu iets raars :confused:
Ik ga ook de reclame weghalen, maar ook de spelletjes, dat speel ik toch nooit, scheelt ook al weer iets. :thumb:

Hoi,

Heeft nog nooit geklopt het aantal opgegeven gb en het aantal echt aanwezige gb op een hd .

Ok, zoals Crash hierboven al aangeeft, zit het "conflict" in het feit dat de hardeschijf fabrikanten de grootte opgeven in het formaat van 10 tot de macht 9, terwijl Microsoft met het formaat 2 tot de macht 30 rekent.

Als je dan in jouw geval gaat rekenen, doe je dat door 500 te delen door 2 tot de macht 30 & dan weer te vermenigvuldigen met 10 tot de macht 9.

Dat is volgens mijn rekenmachine dus 465,6612873077392578125 GiB, wat weer door Windows als vanouds word weergegeven als zijnde GB, & wat de "missende" ~45 GB verklaard.

Echter, het werkelijke aantal beschikbare Bytes is gelijk...:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan