Nieuwe laptop aanschaffen, maar welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterx83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Hallo allemaal,

De afgelopen dagen heb ik rond gekeken op internet op zoek naar een nieuwe laptop. Dit blijkt achteraf veel moeilijker dan ik dacht. Er is echt veel keus en zie door de bomen het bos niet meer. Misschien dat er iemand is die advies zou willen geven?

Waar ga ik de laptop voor gebruiken.

Grafisch: Adobe CS5 (het gehele pakket).
Gamen: Second Life

Momenteel heb ik een wat oude dual core laptop met 3gb geheugen en een onboard videokaart. Toch kan deze laptop makkelijk CS5 aan maar heeft hij moeite met Second Life. Daarvoor heb ik blijkbaar toch echt een betere videokaart voor nodig.

Voor mij is dus het belangrijkste dat hij Second Life aan kan omdat hier een deel van mijn inkomsten uit ontstaan. Ook moet hij soepel het hele Adobe pakket kunnen draaien.

Andere games zijn voor mij niet belangrijk. Second Life is verder geen zwaar programma en werkt zelfs prima op een pc van 4 jaar oud.

Hier een link naar de systeemeisen van Second Life: http://secondlife.com/support/system-requirements/

Voor mij is het ook van belang dat ik een zo groot mogelijk scherm heb. Dit werkt voor mij beter met Photoshop en Illustrator.

Gister kreeg ik een folder van de Aldi in mijn hand gedrukt. Hier stond een laptop van 999 euro en dit was een games laptop. Misschien zou dit iets zijn? Het probleem is alleen dat ik hem erg lelijk vind!

Mijn persoonlijke voorkeur kwa design gaat naar HP.

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

Alvast heel erg bedankt!

Gr. Mark

Stel er zelf een samen www.bto.eu
je begint met een standaard en daarna kun je veel aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan