Nieuwe laptop aanschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Wat betreft hardware ben ik aardig op de hoogte wat er allemaal op de markt is. Echter wat betreft de hardware in laptops, heb ik me nooit verdiept.

Nu moet ik voor mijn ouders een laptop bestellen, met een budget tot €1000,-.

Ze gebruiken de laptop voor internet, e-mail, en lichte fotobewerking.

Ze hebben 1 eis, het scherm moet 17inch zijn.

Wat is een goede keus wat betreft merk en model.

Wel graag beargumenteren waarom je voor dat model zou kiezen.

Laatst bewerkt:
Prima laptop. Maar lijkt mij echt veel te duur voor wat er mee gedaan gaat worden. De snelle videokaart is voor je ouders totaal overbodig en ook de snelle/energiezuinige processor is overkill. Voor de genoemde toepassingen zullen ze echt geen verschil merken met laten we zeggen een Intel Core 2 Duo T5800 op 2.0 GHz.

Kortom, ik zou persoonlijk een paar honderd euro minder uitgeven.

Prima laptop. Maar lijkt mij echt veel te duur voor wat er mee gedaan gaat worden. De snelle videokaart is voor je ouders totaal overbodig en ook de snelle/energiezuinige processor is overkill. Voor de genoemde toepassingen zullen ze echt geen verschil merken met laten we zeggen een Intel Core 2 Duo T5800 op 2.0 GHz.

Kortom, ik zou persoonlijk een paar honderd euro minder uitgeven.

Mijn ouders hebben eigenlijk geen budget om een laptop aan te schaffen. En ze geven nu liever een paar honderd euro meer uit, zodat ze er langer plezier van hebben.

Ze vroegen aan mij wat een goede laptop kost, en ik heb dus aangegeven €1000,-
Vandaar de richtprijs.

Met dit ding kunnen ze wel weer een jaartje of 6 vooruit.

Ok, ik begrijp je redenatie. Maar met de door hun gebruikte toepassingen gaat een duurdere laptop niet noodzakelijkerwijs langer mee als je meer geld uitgeeft.

Ofwel, een laptop met vergeliijkbare specs, behalve een slechtere videokaarf en een iets langzamere processor zal over een jaar of 5 voor hen nog even goed werken als een de duurdere.

Maar goed, als een paar honderd euro echt helemaal niets uitmaakt, dan zou je inderdaad de duurdere kunnen voor het geval iemand er ooit een 3D spel op gaat spelen o.i.d.

In de folder van MM stond een goede Toshiba laptop. Toshiba Satellite P300-K19.
Vraagprijs was €898,- en kreeg hem, na wat onderhandelen voor €875,- mee.

Qua specificatie's was hij hetzelfde als de Toshiba Notebook Satellite Pro P300-1BD.
Zelfs 1GB meer intern geheugen.

Is inmiddels al geïnstalleerd en geupdated. Wat tweaks doorgevoerd, en ben nu de herstel DVD's aan het branden.

Wat me opvalt is dat de laptop extreem snel is.
Ik kan bijna de verleiding niet weerstaan om bv COD4 of Crysis te installeren.

Morgen maar ff naar mijn ouders brengen zodat ze weer heerlijk kunnen internetten.:p

Bedankt voor alle reactie's en "tips".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan