Nieuwe laptop... Advies graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Binnenkort weer winstdeling dus ik ga mezelf lekker verwennen met een nieuwe laptop!

Wat vinden jullie van deze? http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=284&e=1
Helemaal standaard heb je deze voor 720 euro. 15,4" breedbeeld.

Dan zou ik hem uitbreiden met Intel Core 2 Duo T8100 (2,10GHz, 800MHz, 3MB) (+30
euro) of Intel Core 2 Duo T8300 (2,40GHz, 800MHz, 3MB) (+100 euro). Standaard is Intel
Core 2 Duo T5450 (1,66GHz, 667MHz, 2MB). Nu heb ik DualCore 2,00Ghz.

Tevens met 2GB RAM in plaats van 1GB (+20 euro). Dan kun je kiezen uit één keer 2GB
single of twee keer 1GB dual. Het verschil is me duidelijk maar wat maakt het uit? Het
enige wat ik kan bedenken is dat als er één kapot gaat je de andere nog hebt en dus kan
doorgaan.

Ook de harde schijf van standaard 160GB/5400RPM zou ik wellicht wat opwaarderen. Is
het de moeite waard om 114 euro meer te betalen voor 200GB/7200RPM of kan je dan
beter kiezen voor 250GB/5400RPM voor 34 euro extra? Of 320GB/5400RPM voor 47 euro
extra? Kies ik voor snelheid, ruimte of voor mijn portomonnee?

Deze laptop heeft tevens webcam, microfoon, N-netwerkaart, DVI-aansluiting, Bluetooth
en stero speakers met jawel: een sufwoover... Is die videokaart een beetje te haggelen?
Daar heb ik totaal geen kijk op. Over het algemeen lijkt hij me niet verkeerd...

Hoor graag je reactie!

Hoi,

Sorry dat ik het zeg, maar .... stervensduur !!!
Uit de documentatie begrijp ik:
dat er standaard voor die prijs slechts 1 Gb ram en géén besturingssysteem wordt meegeleverd ......

Vergelijk eens de prijzen van gangbare merken laptops met een 15.4 inch scherm.
Meestal 2, of zelfs al 3 Gb werkgeheugen én Vista HP voor dezelfde prijs meegeleverd!

Voor het overige goeie specs, maar weet niet of ik het er voor over zou hebben.
Tel naast die standaardprijs voor besturingssysteem, extra RAM en zo nog wat meer eens 200 Euri op. Je komt dan al gauw op zo'n 900 Euri.

En ga voor de grap eens 'shoppen' voor dat geld:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/laptop.htm

Op zich trouwens prima, dat er een Wireless-N netwerkkaartje in zit, maar wil je van dat betere bereik en de hogere snelheid profiteren, dan zal je ook een Wireless-N router moeten aanschaffen ....:confused:
Mocht je hem als desktop-vervanger gaan gebruiken dan overweeg een 17" beeldscherm. Zelfs dan kan je in vergelijkbare prijzen al goed terecht .....

Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze reactie alvast! Wat het niet-meeleveren van Vista aangaat is dat
me eigenlijk nog meer waar dan wanneer hij wel meegeleverd zou zijn. Ik zet namelijk
mijn huidige Vista (die ik los kocht) gewoon over. Onlangs heb ik bij iemand een laptop
met bijgeleverde Vista: wat een drama! De softwarelijst stond gewoon vol en een
echt schone installatie is eigenlijk gewoon niet mogelijk.

Ik zou hem inderdaad naar 2GB uitbreiden, en de processor wat opkrikken.
Dan kom je inderdaad op zo'n 960 euro. Een N-router heb ik overigens.
Ik heb tot nu toe nog geen laptop gezien met N-kaart van minder dan 1000 euro.

Een N-netwerkkaart is echt een eis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan