Nieuwe laptop, boven geen internettoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

ClaudiaWD

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2011
Beste,

Ik heb voor mijn werk afgelopen week een nieuwe laptop gekregen; een ASUS R701VM-V2G-T1085V.
Dat is een laptop met aluminium, net zoals een Apple Macbook (volgens mij).

Nou is het een hele fijne laptop, waar ik erg blij mee ben, maar ik heb boven geen internettoegang op die laptop. Het is zowel bij mij thuis als bij mijn vriend hetzelfde probleem.
Op het kantoor heb ik echter wel internet, en dat is ook boven.

Wel heb ik meerdere laptops die bij mij en mijn vriend wél gewoon fatsoenlijk internet hebben boven. Dit is eigenlijk de enige laptop waarmee ik geen internet heb.

Deze laptop heb ik nodig voor werk ook thuis, dus is het belangrijk da het werkt.

Kan iemand hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Claudia

Laatst bewerkt:
Is het probleem dat je niet op het internet komt? Geeft Windows wel aan dat hij verbonden is met een netwerk? Probeer anders eens de verbinding te verbreken, weer aan te maken en als hij dan zegt "kan geen ip-adres verkrijgen", dan zit er waarschijnlijk een MAC-adres filter op de router. Daar zal je dan met een andere computer een uitzondering moeten toevoegen.

De laptop geeft eigenlijk vaak gewoon netjes draadloos netwerk aan, en tussendoor daarbij een geel driehoekje met dan de melding 'geen internettoegang'. Dit driehoekje verschijnt echter vaak pas later, terwijl ik al een tijdje geen internet toegang meer heb. Ik kan dan dus geen websites meer bezoeken. Ook kan ik niet naar de website van de router. Als ik de verbinding verbreek en opnieuw maak, geeft hij geen melding, maar krijg ik na 10 seconden weer gewoon geen internettoegang met het gele driehoekje.

Dan is het probleem waarschijnlijk dat er een MAC-adres filter in de router zit. Vraag aan degene die dat beheert of hij/zij een uitzondering met jouw MAC-adres wil toevoegen. Als je zelf de router beheert: dat moet je instellen door op een computer waar je wel internet hebt naar de routerpagina te gaan en dan het MAC-adres van je netwerkkaart (onderop laptop of anders windows-toets +r> cmd ,enter> ipconfig/all) toevoegen aan de MAC table.

Maakt dat uit, omdat ik beneden overal wel feilloos internet heb?
Wil het zeker proberen, maar ik vraag me af of dat werkt in mijn geval.

Ik weet niet of er boven toevallig een range extender hangt, waar je verbinding mee maakt. Anders zou het mij een redelijk groot raadsel zijn waarom je daar geen internet-toegang hebt. Maar: wat staat er in het netwerkcentrum? Staat daar openbare verbinding of zegt hij daar "geen verbinding"?

Ik begrijp er nog steeds vrij weinig van, maar na een herinstallatie van Windows had ik boven bij mijn vriend wel internet. Ik kom vandaag thuis, boven weer geen internet.

Na even kieken in mijn instellingen van de router ook niets wijzer geworden, maar op basis van wat Google'n, kwam ik uit bij het kanaal van de router. Die heb ik van 11 op 1 gezet, en nu werkt mijn internet ook op de nieuwe laptop!

Kan het kwaad overigens, om het kanaal te wijzigen?

Nee, in principe zou dit niets uit moeten maken, maar wel een beetje raar dat hij niet automatisch op "auto" stond voor de kanalen. Maar in ieder geval mooi dat het werkt. Succes verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan