Nieuwe laptop crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Selo22

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Hoi Allen,

Ik heb sinds 3-4 maanden een Asus laptop met windows 8. Sinds gisteren heb ik echter een probleem. Tijdens het gebruik van mijn laptop sluiten ineens alle programma's af. Het beeldscherm knippert 1x (lijkt alsof laptop "respringt" zoals bij een iphone) en vervolgens zijn alle programma's afgesloten. Een aantal programma's starten wel weer automatisch op.

Iemand enig waar dit aan kan liggen? Kan ik op bepaalde manier testen waar het aan ligt?

Gescand met Nod32 maar zonder resultaat. Ik probeer het nog een keer. Andere tips?

Klinkt als een hardwarefout in mijn oren:(.

Als ik hem opstuur ben ik hem minimaal 6 weken kwijt. Ik werk thuis dus kan mijn laptop niet missen.

Zojuist gebeurde het weer.

Sinds ik mijn laptop heb, hoor ik af en toe een tikkend geluid. Soort druppelend geluid. Ik heb gelezen dat dit met je hardeschijf te maken kan hebben en je hardeschijf dan binnenkort het zal begeven. Kan dit samenhangen met het probleem wat ik boven noem?

Het is mij nog niet duidelijk wanneer dat druppelend geluid begint. Ik hoor hem heel af en toe en het maakt niet uit of mijn laptop al paar uur draait of net is opgestart.

Update: zojuist gebeurde het weer. Maar dit keer werd ik afgemeld en moest weer opnieuw aanmelden. Zijn er bepaalde tests dat ik uit kan voeren zodat ik zeker weet dat het een hardware fout is.

als je weet welk merk harddisk er in zit dan kun je bij de leverancier van de harddisk meestal een test programma ophalen.
Het kan ook een geheugen fout zijn en daar is memtest goed voor.
Videokaart...weet ik zo even geen test progje voor.

Maar als je het weet dan moet de laptop toch terug naar de leverancier.
zes weken zeg je ...dan vraag je de winkel toch om een leen laptop.

en maak een backup van je bestanden.
Na reparatie ben je die namelijk kwijt.

Ben even langs winkel geweest maar die geven geen leen laptops meer :(...

Ik heb besloten om te formateren voordat ik hem opstuur ter reparatie. Gisteren hele dag bezig geweest en er gebeurde helemaal niks. Ik had aardig wat gewijzigd bij de instellingen van windows 8 en heel veel standaard programma's verwijderd. Misschien lag het daaraan.

Nu maar even afwachten of het probleem terug gaat komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan