Nieuwe laptop : gaming/school/batterijduur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel0

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2011
Gegroet , ik ben van plan dezer weken een nieuwe laptop te kopen met de volgende specs:

Processor minstens intel i5
Grafische kaart met minstens 1GB geheugen
Ram minsten 2 GB , liefst 4GB
Opslagruimte maakt niet zoveel uit , minstens toch 250 GB. Ik ben zelfs aan het denken om een flash drive erin te willen ipv een hard disk.
Met 15 inch ben ik reeds tevreden!

Deze specs zouden moeten volstaan om de meeste recente games te kunnen afspelen en ook de grafische tekenprogramma's in 3D vlot te kunnen laten verlopen.
Echter voor school zou ik toch wel een goede batterij moeten hebben , uit eigen ervaring weet ik dat batterijen meestal maar een halfjaar meegaan en meestal max 3u halen op normale snelheid. Ik was aan het denken op de nieuwe macbook te kopen (die wss deze maand wel zal worden voorgesteld) omdat deze zeer goede batterijen zouden hebben , heb ik vernomen. Echter ben ik niet overtuigd van mac os , en een windows op een mac draaien lijkt me nogal dom?

ik heb nu wat specs samengesteld op bto.eu (zie onderstaande afbeelding) maar ik heb absoluut geen ervaring met het merk. Eerlijk gezegd kende ik het merk nog niet eens. Iemand enige ervaring?

Daarnaast wil ik nog afsluiten dat ik wss veel minder kennis heb van hardware dan de gemmidelde persoon die ga reageren , dus alle commentaar is welkom :cool:

[smallIMG]http://img576.imageshack.us/img576/6913/compul.jpg[/smallIMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
Met BTO is niets mis. Wat je configuratie betreft: de videokaart is net bovengemiddeld en dus niet echt voor gaming geschikt. Je schrijft niet wat de machine moet gaan kosten, maar op basis van de onderdelen schat ik in ergens tussen de 800 en 1000?

en je hebt een belgies toetsenbord geselecteerd?
of kom je uit belgië

Ik kom uit belgie ;)

En mijn budget is max 2000euro , de bovenstaande specs kwamen ongeveer uit op 1900 euro als ik me niet vergis :)

1900 euro ????? Ehh.....................
Wacht even, dan weet ik een véél leukere machine voor je.

zo dan betaal je tog echt veelste veel voor zon laptop
ook al betaal jij 21% btw en wij 19% vind ik dat alsnog erg duur voor die laptop

Hier slechts een eerste (helaas qwerty) voorbeeldje : Klik

In deze machine zit wél een gamingvideokaart.
Zo kan ik er nog wel een handvol vinden die qua prijs onder die van BTO uitkomen en qua prestaties er boven.

Laatst bewerkt:
Of (mijn persoonlijke merkvoorkeur) deze : Klik
Krijg je ook nog eens standaard 3 jaar fabrieksgarantie én een gamingvideokaart!

Wel even naar de sportschool (zie schermdiagonaal)

Laatst bewerkt:
De Toshiba Qosmio X500-13R heeft me het meest overtuigd , alleen spijtig van de 18 inch , dat vreet batterij?
Die qwerty neem ik er gerust wel bij , gewoon even wennen :)

er zijn nog meer laptops met kleinere schermen

EDIT:
MSI laptop dit meschien ook wat?
GTX460 is een erg goeie videokaart wat dat betreft

Laatst bewerkt:
En wat dachten jullie van dit?

[smallIMG]http://img823.imageshack.us/img823/7733/compui.jpg[/smallIMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ja is een prima optie, hebben ze geen 5870 of de 6000 serie in pakket?

Laatst bewerkt:
Kan windows 7 32 bit eigenlijk wel werken met 2x4GB RAM geheugen?

Hoi,

Zal werken maar wordt maar iets van 3 gig gebruikt dus misschien toch een 64 bits versie windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan