nieuwe laptop - geen draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Ik heb net een nieuwe laptop opgehaald.
Een Asus K72F. Hierin zit zeker weten een draadloze netwerkkaart (gechecked bij apparaatbeheer).
Tijdens de eerste keer opstarten kreeg ik onder andere de melding of ik nu wilde verbinden met een draadloos netwerk. Ik kreeg een stuk of 10 mogelijkheiden (klopt ook die netwerken vind ik met de thuis-pc ook. De netwerkkaart werkt dus.
Zodra ik de netwerksleutel van mijn netwerk invoerde kreeg ik steeds de melding dat er geen verbinding kon worden gemaakt.
De stap teon maar overgeslagen.

Laptop opgestart, fysieke adressen opgezocht. Deze toegevoegd aan de mac filter middels mijn thuis-pc. Weer geprobeerd verbinding te maken met de laptop... LUKT NIET.

De laptop ivnd geen enkel draadloos netwerk, helemaal niks. Als ik de draadloze netwerkkaart inschakel middels de toets op het toetsenbord schakelt hij wel in, maar er word geen netwerk gevonden.

Hoe zit dit?? Kan ook niets toevoegen via configuratiescherm etc.

Ik kan geen verbinding maken, laptop is net uit de doos!

Windows 3.11 ??

Alles wat je hebt veranderd en toegevoegd weer weghalen? Dan zou je de oorspronkelijke lijst met netwerken weer moeten kunnen zien...

Ben je zover, dan heb je inderdaad nodig de wep/wpa sleutel.
Bedenk wel dat netwerk verkeer tweerichtingsverkeer is: ook de instellingen van je router/modem moeten kloppen!

Bij mij kan ik b.v. ook instellen dat er geen nieuwe apparaten verbinding mogen maken.. Als je zo iets hebt zet het dan even uit. Iig totdat alles werkt!
Mac filtering; idem dito. Pas als je nieuwe laptop werkt en bekend is kun je dit weer aanzetten.

Hoop dat je hiermee wat kunt, en dat je verbinding gaat maken!

Laatst bewerkt:
heb pc opnieuw opgestart, netwerkkaart was ineens om één of andere vage reden uitgeschakeld. Volgens mij staan er ook twee progamma's op die communiceren met de draadloze netwerkkaart... één van asus en één van windows... heb die van windows maar gebruikt.

probleem opgelost, wireless internet werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan