Nieuwe laptop gekocht, is hij wel nieuw?? HP pavilion 17-e120sd

• Onderwerp starter Onderwerp starter sitas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sitas

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Hallo,
Ik heb eergisteren een nieuwe laptop gekregen, gekocht via een webshop, en nu krijg is wat vreemde meldingen en zie een paar afbeeldingen waardoor ik twijfel of ik wel de 1 e gebruiker ben van deze laptop. Ook kreeg ik in het begin niet de melding van bijgaande foto welke je altijd krijgt bij aankoop nieuwe laptop, de 1 e installatiestappen ( waar je ook gevraagd wordt een recovery dvd te maken, deze melding heb ik nu nooit gezien) de bijgevoegde bijlagen zijn van de garantie, foto genomen vh scherm.
De andere foto's vond ik toevallig in Picasa toen ik daar even een kijkje in nam.
Wat nu te doen?
Bedankt!image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Als het met deze productcode is voorzien F5D65EA, zou dit vanaf februari 2014 te koop moeten zijn.
Anders is het lijkt het mij idd geen meest recente laptop

die staat achter het typenr op de sticker aan de onderkant

Ik zou hem terugsturen onder "wet koop op afstand" want je hebt blijkbaar geen nieuwe geleverd gekregen....

Gewoon dit laten zien zoals je het ons hebt laten zien.

Code zijkant doos

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgDeze code staat wel op een sticker aan de zijkant van de doos, maar hoe kunnen dan die oude dingen erin staan??

Nog iets, op de onderkant staat helemaal GEEN sticker!!! Dus hij gaat terug!! Balen zeg, wat een gedoe...

Lees even met crystaldisk de SMART info uit. Daar kun je o.a. het aantal draaiuren van de harddisk uit aflezen. Garantie is blijkbaar ook al eerder geactiveerd.

Hoe doe ik dat? Crystaldisk downloaden? En dan? Dank!

Gedaan

Zie bijlage, er staat 22 bedrijfsuren dus dat lijkt dan mee te vallen, maar zolang heb ik hem nog niet gebruikt. Is hier nog iets aan af te lezen?
Bedankt!image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

Misschien iemand met meer ervaring hier die het beter weet, maar naar mijn idee is die 22 uur en 16 keer starten wel wat veel voor een nieuw apparaat. Ik moet wel eerlijk er bij zeggen dat ik het zelf nog nooit heb getest bij een nieuw systeem, dus geen idee welke waardes hier standaard te lezen zijn.

Het feit dat er software e.d. op staat betekent naar mijn idee gewoon dat jij niet de eerste gebruiker bent.... Ook dat er al 22 uur gebruik van is gemaakt lijkt mij ook wat veel, deze staat van de fabriek af gewoon op 0.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan