Nieuwe laptop gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

looydesign

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2013
Dames en heren ik heb jullie hulp nodig. Ik ben op zoek naar een goede, snelle laptop die aan mij eisen en budget kan voldoen.. Heeft 1 van jullie tips of ervaringen

- Ik gebruik diverse grafische programma's (photoshop e.d.)
- Wil graag een 17" scherm
- i7 processor
- 8GB werkgeheugen?
- Harde schijf niet heel belangrijk
- Videokaart? (Wat is een goede)

Ook wil ik er wat games op gaan doen (euro truck simulator, NFS, fifa of iets dergelijks)..

Budget is max 800

Zelf had ik de ACER aspire V3 gezien in de MYCOM folder (http://mycom.onlinetouch.nl/1#/6)

Graag jullie tips welke laptop voor mij geschikt zou zijn/

Welkom looydesign,

Ik heb de titel van je topic aangepast, Help, help is niet een duidelijke titel van je topic namelijk.

Nee sorry, dat zag ik later inderdaad.. Die wilde ik nog aanpassen maar had het topic al geplaatst.. Bedankt ieder geval ;)

Dan kom je op zoiets uit: klikkerdeklik! Maar die Intel Core i5 is een hele krachtige processor, zeker vergelijkbaar met een normale Intel Core i7. Toch is dit niet voor hoge settings van de spellen die je wilt gaan spelen.

@bassie9... bedoel je die jij linkte of die ACER i7 die ik linkte dat die niet voor de hoge settings is.. Ik neem aan dat die ACER die ik in de link had gezet prima moet voldoen voor een spel op hoogste kwaliteit.. Op mijn i3 doet ie t momenteel alleen op allerlaagste kwaliteit redelijk..

En is een i5 niet perse sneller dan een i7? Wil wel het meest snelle voor de games en (grafische) beeldbewerking.

Ik zal nooit een Acer aanraden. Ik bedoelde die ik linkte. Voor jouw budget is dit het beste wat je kunt krijgen. Nieuwe i5 is even goed als een iets oudere i7. Voor jouw eisen is die i5 goed genoeg. Als je dan een i7 wilt, zul je weer een mindere videokaart krijgen.

@bassie9... Hmm.. Ik hoorde juist dat Acer weer 1 van de betere is.. Vooral met die link die ik stuurde "schijnen" nieuwe dingen in te zitten.. Niet dus volgens jou? Het gaat er mij om dat ik een supergoede en zeer snelle betrouwbare laptop heb en ik heb mijn budget 800 gezet maar als dit 850 of 900 wordt is dat ook prima. Er wordt hoofdzakelijk een redelijk groot spel op gedaan en wat foto/beeldbewerking. Momenteel heb ik een Toshiba Satellite i3.

Maar hoe zie ik of het een oude of nieuwe i5 of i7 is?

Thnx Ronnie1, maar daar heb ik inderdaad ook al opgekeken. Hoor liever wat ervaringen van de echte kenners hier :)

Toshiba P870-32H

Beste Forumleden

Ik heb een keuze gemaakt voor de volgende laptop : https://www.alternate.nl/html/product/Toshiba/Satellite_P870-32H/1051925/?event=search

Denken jullie dat deze goede prestaties levert? Ik wil er mijn grafische bewerkingen op kunnen doen en eventueel een redelijk grote (shooting)game als Battlefield (o.i.d)

Graag jullie reactie

(PS. moderator... mijn andere topic kan weg of gesloten worden hoor). Ik hoor namelijk veel over deze laptop maar zie nog nergens een topic waar over gepraat wordt.

1e: Acer is het slechtste merk wat er bestaat.

2e: dat kun je zien aan het typenummer:
Intel Core i5 24xxM is 2de generatie Sandy Bridge
Intel Core i7 26xxQM is 2de generatie Sandy Bridge

Intel Core i5 32xxM is 3rde generatie Ivy Bridge
Intel Core i7 36xxQM is 3rde generatie Ivy Bridge

Die Ivy Bridge processors zijn veel sterker en sneller. Acer is een slecht en onbetrouwbaar merk.

Laatst bewerkt:
Battlefield e.d. kun je op je buik schrijven met deze laptop. Daarvoor is de videokaart NVIDIA GT 630M niet krachtig genoeg.

(PS. moderator... mijn andere topic kan weg of gesloten worden hoor). Ik hoor namelijk veel over deze laptop maar zie nog nergens een topic waar over gepraat wordt.

Heb die vraag niet gesloten, het leek mij passender om deze twee topics samen te voegen.
Bij deze.

Ook prima. een aparte leek mij wat duidelijker maar bepalen jullie :)..

Maar @dennisdennis12: in de bovenste reactie staat dat ACER weer niks is.. Battlefield ga ik ook niet spelen, maar ieder geval 1 redelijk grote game maar hoofdzakelijk voor grafische doeleinden.. Ik denk dat ik dan eigenlijk wel aan een i5 32xx wel genoeg heb. Lastig met zoveel laptops en soorten processoren :confused:

Ik zit momenteel trouwens bij een ASUS http://www.alternate.nl/html/product/ASUS/K75VJ-TY011H/1028488/?tk=8&lk=5311 of die Toshiba die ik eerder noemde.. wat zouden jullie kiezen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Goedemorgen,

Heb je deze ook gezien denk dat hij even beter geschikt is voor je aangezien je toch ook videobewerking doet.

Ps laatste twee berichten van je even samengevoegd

Laatst bewerkt:
Beste Modag, nou videobewerking doe ik niet hoor. Ik werk alleen met de grafische Adobe programma's. Maar bovengenoemde heeft 'maar' 4 GB werkgeheugen.. Is dat geen probleem?

Die ziet er goed uit: goede videokaart, sterke processor en 8GB RAM. Een echte allrounder; zowel een beetje game als snelheid en prestaties (zowel van de CVE en de GPU).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan