Nieuwe Laptop halen voor verjaardag wie kan me helpen met goede te vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0568

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Hallo ik wil voor mijn verjaardag een goede laptop halen.

Ik had deze al gezien maar waren slechte reviews over:
http://www.4launch.nl/shop/product/116994/-notebook-aspire-5750g-2434g50mn-15-6---2430m--500gb/kieskeurig

Wat ik zoek:

Budget: 560 euro maximaal.
Processor een i5 of als niet te duur is een i7 maar en goede i5 is ookal goed.
werkgeheugen: het liefst ddr3 en dan minimaal 3gb
hardeschijf: minimaal 250 gb
videokaart: liefst een gforce met de hoogste kwaliteit die mogelijk is.
besturingsysteem: 64bits windows 7
usb3: 1maal minimaal
usb2: 2maal minimaal
webcam: mag wel, hoeft niet persé
hdmi: liefst wel maar als een goede is zonder hdmi kan dat ook
cd/dvd: liefst een die Dual layer aankan.
beeldscherm: zit beetje te twijfelen tussen led en dat andere wat er beschikbaar is.
maar liefst minimaal 15 inches
HD:als dit mogelijk is, hoeft niet persé
Wlan(draadloosnetwerk): JA, verplicht
lan: liefst wel, niet noodzakelijk

Doel: Games,school,socialnetwerken/msn etc/dvd's kijken voor de rest weet ik het niet echt?

hopelijk kunnen jullie me snel helpen zodat ik hem volgende week kan bestellen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien is dit wel wat. Het voldoet aan bijna al je eisen, of wacht op de eerstvolgende Aldi laptop en sla dan je slag.

Laatst bewerkt:
Met dit budget ga je er niet veel meer uithalen dan de Acer. Een kennis heeft een soortgelijke Acer gekocht en die voelde vrij degelijk aan. Fan was stil. Voor het bedrag een prima ding is mijn indruk. De GeForce 520M brengt weinig t.o.v. de Intel HD3000 die in de i5 CPU zit gebakken, daar hoef je het niet voor te doen. Dus die Acer is wat mij betreft zo gek nog niet.

Edit: iets boven budget, maar deze heb ik ook voorbij zien komen: http://www.laptopshop.nl/product/137059/hp-pavilion-dv6-6105sd.html

AMD Quad-core en een aardige grafische kaart.

Laatst bewerkt:
Als ik zo de vergelijking zie dan zijn de Asus en Acer allebei een goede keus. De Acer heeft iets meer opslagruimte de Asus een wat snellere CPU. Voor de alledaagse taken voldoen ze beide.

letop acer batterij is na 1 jaar op.
Acer is niet meer wat het was.
Ik zou de asus aanraden

@gast0568 : helemaal begrijpen doe ik je keuze niet. Voor €50 meer heb je de Asus. Dan heb je :

- theoretisch een degelijker laptop
- een snellere processor
- een snellere videokaart

- een ietwat kleinere opslagcapaciteit qua hdd, maar dat is nu of later met een externe hdd ruimschoots voor een paar tientjes recht te zetten. Een tragere processor en / of een tragere videokaart kan je bij een laptop niet rechtzetten....................

Daarnaast is het wellicht ook zéér aan te bevelen om even op de volgende Medion aanbieding (Aldi) te wachten. Zonder de specificaties te kennen (de aanbieding moet immers nog komen) durf ik 'blind' al te beweren dat in het segment waarin jij aan het shoppen bent, geen enkel goede laptop kan tippen aan de kwaliteit en / of features van een (Aldi) Medion. Daarbij komt dan ook nog eens dat op de Medions veelal 3 jaar garantie wordt verleend en op de overige merken standaard vaak maar 2 jaren.

Verder heb ik een heel klein beetje de indruk dat jij vanaf het begin al de Acer wilde en hier op de Helpmij een soort van bevestiging voor jouw keuze zocht? (Die je niet hebt gevonden)

Succes met je beslissing!

Laat ik er nog aan toevoegen dat bij een laptop er sowieso één ding is dat in het begin 'veelal als iets minder fijn wordt ervaren en naarmate de tijd verstrijkt als zeer grote ergernis wordt gezien :
wachten doordat dingetjes trager verlopen dan op een gemiddelde desktop. Bij een laptop doe je er daarom handig aan om de snelst mogelijke processor en beste videokaart te kopen die binnen je budget valt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is ook nog een goede en snelle Asus,
Je hebt dan wel geen USB 3.0 maar wel 8 GB ram, een HD6650M, een Quad Core AMD processor en 750GB HDD ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan