Nieuwe laptop heel erg traag, mogelijk HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atammer

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2011
Hallo allemaal,

Ik zat met een vraag:
Ik heb sinds ongeveer 1 week een nieuwe laptop gekocht een asus k53sv:
Intel core i7 2630qm
4gb ram
540m nvidia 2gb
500 gb 5400 rpm hdd
(als er meer specs nodig zijn hoor ik het graag)

Als ik bestanden uitpak duurt het langer dan bij mijn oude laptop (4 jaar oud) en tijdens het uitpakken word mijn laptop enorm traag.
Hetzelfde heb ik met kopiëren van bestanden, ik heb er niet heel erg veel verstand van, maar het lijkt wel of mijn harde schijf leeggetrokken word qua vermogen/snelheid.

Ik heb een benchmark gedaan met HDtune waar volgens mij niet al te beste resultaten uit kwamen. hier is een screenshot:
HDTune_Benchmark_WDC_WD5000BPVT-80HXZ.pngHDTune_Benchmark_WDC_WD5000BPVT-80HXZ.png

Voor zover ik weet begonnen de problemen ook pas na het partitioneren met partition master easeus (wat ongeveer 24 uur duurde...) had de schijf in 3 delen gedeeld ongeveer 150gb 10gb en de resterende gb.

Ik kon niks vinden met de zoekfunctie dus als ik het dubbel heb gepost mijn excuses daarvoor en graag een link naar de post dan als dat kan.
Hebben jullie meer info nodig dan hoor ik het graag.

Mvg Arthur

EDIT: zo langzaam gaat het uitpakken
Bestand Uitpakken Scrn.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi,
welkom op helpmij
kun je aangeven hoe groot je C: partitie is? Neem aan dat die 150 GB is. Of maak anders een screenshot van schijfbeheer.
Normaal duurt partitioneren amper 5 min. dus daar moet wat goed fout zijn gegaan.
Doe anders een schijfcontrole, de 2 partities waarop geen OS staat kun je vanuit windows laten controleren, voor de C: schijf moet je herstarten.
Klik rechts op de schijfstations>eigenschappen>extra>nu controleren (foutcontrole) vink beide opties aan en klik op toepassen.
Als je dat op de C: schijf doet moet je herstarten en wordt de schijf gecontroleerd voordat windows opstart.

Laatst bewerkt:
Dat heb ik gedaan via opdrachtprompt die command gegeven om te rebooten met repair via chkdsk, hier kwamen een paar fouten in voor en na een aantal malen proberen waren die verholpen (dit zal ik morgen ochtend nog een keertje doen voor de zekerheid).
Defragmenteren ook al gedaan.

Morgen kom ik met een update,

Bedankt

Heb een chkdsk /r /f gedaan op C:/ dat duurde even ongeveer 1 uur hij bleef een tijd op 40,000 kb staan ofzo bij stap 5 van de 5
eigenschappen en nu controleren op F:/ (10gb) ging goed.

alleen de D:/ schijf doet raar die blijft hangen op 0 bytes
Screen:
D schijfcontrole fout.png

en de indeling van me schijf:
Schijf indeling.png

Ik heb een western digital het type staat op de screenshot van hd tune.
Kan het misschien zijn dat mijn cache kapot is dat las ik ergens?

edit: enig idee waarom hij blijft hangen bij controleren van d

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee totaal geen idee, het enige wat ik me kan bedenken is dat je pech hebt gehad en van het begin af aan een HDD hebt waar iets mee mis is. Normaliter moet je een HDD toch gewoon zonder problemen kunnen partitioneren. Vanzelfsprekend heb je garantie dus zou ik daar maar eens aanspraak op maken. Ik vraag me af wat er gebeurt als je de partities ongedaan maakt. Hou ons op de hoogte.

Ik maak wel een backup met acronis en dan gebruik ik de herstel partitie wel.
Ik laat het weten als ik het heb gedaan! Bedankt voor de reacties iig

Het is mogelijk dat je herstelpartitie niet werkt als je de extra aangemaakte partities niet weghaalt. Die heb je met rust gelaten toch met partitioneren? Mogelijk dat het daar fout is gegaan? Dat is toch normaal een verborgen partitie? Easus heeft ook een recovery-partitie-tool.

Die herstel staat er nog dat is 25 gig verborgen. Zal toch wel moeten werken dan?

Het is vaker voorgekomen dat de herstelpartitie niet werkte als er veranderingen werden gemaakt in de partitietabel, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Je kunt het allicht, op eigen verantwoording, met enig risico proberen.

Het is vaker voorgekomen dat de herstelpartitie niet werkte als er veranderingen werden gemaakt in de partitietabel, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.
Je kunt het allicht, op eigen verantwoording, met enig risico proberen.

De Herstel partitie werkte, de schijf is (volgens mij) sneller, alleen als ik ga kopieren wordt ie wel sloom en dat gaat met 20mb per seconde.

alleen zit ik nu met het volgende probleem mijn back up van acronis werkt niet.
screens:
Naamloos1.png
Naamloos.png

Help aub!

EDIT: vind het erg vreemd dat er 3 backup bestanden gemaakt zijn. de externe hdd was tussendoor wel vol, dus heb ik bestanden verwijderd en daarna ging die gewoon verder.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan