Nieuwe laptop.. Helpppp!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manonn91

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2014
Ik heb weinig verstand van computers. Vandaar dat ik mijn vraag hier op het forum plaats. In de hoop dat iemand me kan helpen.

Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen. Ik zit nog op school en heb dus niet zo heel veel te besteden. Mijn budget ligt rond de driehonderd euro.

Gelukkig heb ik vrij weinig eisen. Ik wil de laptop gebruiken voor school (office, powerpoint, etc.), voor het surfen op internet( Faceb. youtu.) en voor het maken van fotoboeken. En het moet een 15 inch laptop zijn.
Ik ga er geen games op spelen, of video's op bewerken. Ook heb ik een losse harde schijf van 1 tb, dus veel gb voor opslag is geen vereiste. Het gaat me meer om de snelheid, gebruiksgemak en degelijkheid (voor wat voor deze prijsklasse mogelijk is natuurlijk)

Nu heb ik de volgende drie laptops op het oog:

Packard Bell Easynote TE69BM-1143NL8.1STnO - Laptop euro 269,-

Intel Celeron n2820 2.4 GHz
4096 mb intern geheugen
320 gb harde schijf

(Ik weet dat deze geen cd/dvd ingang heeft maar dat is geen probleem)

https://m.bol.com/nl/p/packard-bell...0000024310370/?tpsQuery=/N/0/Ntt/packard bell

,de

Lenovo ideapad g50-30 euro 279,-

Intel Celeron n2830 2.16 GHz
4gb intern geheugen
320 harde schijf
Dvd brander

http://www.campusshop.nl/zcs-01/80030880/lenovo-ideapad-g50-30/details.aspx

En de

Hp 15-r085nd

Intel Celeron n2830 2.16 GHz
4gb intern geheugen
500 gb harde schijf.

http://store.hp.com/NetherlandsStor...58cc-8d09-d029-bb95-00000fd50f46&kpid=J3T34EA

Ik weet dat het in deze prijsklasse geen super laptop zal zijn, maar welke is het beste voor wat ik ermee wil doen? Eventuele andere opties mag ook (maar niet meer dan 300 euro).

Ik ben benieuwd naar de reacties! En alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Groetjes Manon

Qua prestaties komen ze alle 3 ongeveer even goed uit. Maar ik zou voor Lenovo IdeaPad G50-30 gaan omdat het naar mijn mening Lenovo betere kwaliteit heeft. Ook heeft de Lenovo een trial van Office 2013 waarbij je enkel een licentiesleutel nodig hebt voor te activeren. Niet dat het zo een probleem zou zijn als je voor andere laptop zou gaan.

Hoi, Manon.

Ik zou de Lenovo Ideapad g50-30 alvast niet gaan nemen.
Ik heb slechte ervaringen met Lenovo!
Als je hem een keer per-ongeluk laat vallen, of iets te hard dicht hebt geslagen of wat dan ook is je laptop al kapot.
Ik zou de: HP 15-r085nd nemen.

Veel succes!

Bedankt voor de reacties! Scheelt 2.16 ghz veel met 2,4 ghz qua snelheid van de gehele pc? Of heeft dat er niets mee te maken.

Waarom koop je geen tablet met voor een paar tientjes extra de vervangende Office app waarmee je Excel, Word en PowerPoint tot je beschikking hebt?
De laptops die jij linkt zijn geen van allen wat, daar word jij zeer, zéér ongelukkig van, zelfs als je er alleen maar 'dagelijkse' dingetjes mee gaat doen.
Ik denk dat voor jouw gebruikseisen een Tablet hét apparaat is.

Laatst bewerkt:
Ik heb een ipad, maar deze kan ik echt niet gebruiken voor school. Ik heb daarop de betaalde versie van office, maar daar zitten veel te weinig opties op. Helaas voldoet dat niet aan de eisen voor verslagen, en ook powerpoint werkt daarop erg ongemakkelijk. Toch bedankt voor het meedenken! Zijn de laptops die ik genoemd heb echt zo slecht dan, misschien moet ik dan toch kijken of ik mijn budget iets kan ophogen. Maar aan welke prijs moet ik dan denken?

Ik ga je geen laptop adviseren en wel om de heel eenvoudige reden dat ik niet de 'dader' wil zijn van jouw 'onplezierige' gevoel bij een laptop die ik adviseer. De snelheid die je nu met je Ipad haalt, ga je sowieso niet halen met een laptop van rond de € 275,-- en dus ga je m.i. diep ongelukkig worden, zéker omdat je in je eerste bericht schrijft dat je snelheid belangrijk vindt.
Wil jij een laptop aanschaffen die gewoon lekker soepel en vlot opstart en werkt, dan zal je je budget minimaal met een € 125,-- moeten ophogen en als je daarnaast ook nog vlot wil gaan multitasken (en dat ga je m.i. zeer zeker willen en dus doen) dan mag je je huidige budget zo'n beetje verdubbelen tot € 599,--. In die prijsklasse durf ik je machines te adviseren, daaronder waag ik mij er niet aan.
Wil of kun je dat niet, dan zou ik voor dit moment zeggen : koop geen laptop.

Wil je persé toch, ga dan naar een winkel waar een apparaat uit die prijsklasse staat en werkend is te bekijken en kijk eens hoe soepel Office draait, een foto op het scherm komt, er een Youtubefilmpje wordt afgespeeld, etc .etc. Ben je tevreden over die snelheid? Dan kopen. Schrik je van de snelheid waarmee het e.e.a op het scherm komt? Dan.............. idd. niet kopen.

Laatst bewerkt:
Dan ga ik toch nog even doorsparen en ervoor zorgen dat ik een budget van rond de 500 tot 600 euro heb. Dan koop ik liever over een aantal maanden een laptop waar ik wat mee kan dan dat ik een laptop koop waar ik me aan ga irriteren (ik heb weinig geduld haha). In ieder geval bedankt!

En mocht iemand nog goede ervaringen hebben met een laptop binnen de prijsklasse 500 tot 600 euro dan hoor ik het natuurlijk graag.

Als jij idd. € 599,-- hebt, kom dan nog eens op de lijn, dan kan ik / we je er zeker 5 adviseren en ook nog wel 15..............

Ondertussen ben ik nog eens verder gaan zoeken om zeker te zijn van de juiste keuze. Ik moet zeggen dat ik de Lenovo laptops qua uitstraling wel erg mooi vind. Zou dit iets zijn?:

Lenovo IDEAPAD G505S-01213 euro 549,-:
AMD quad-core A10-5750M
2,5 Ghz, 4 processorkernen. Turbo 3,5 Ghz
6 GB werkgeheugen
500 GB harde schijf
AMD Radeon R5 M230 (2 GB)
Windows 8
DVD-speler & -brander
Fast ethernet-poort
720p HD-webcam
HDMI-poort
Bluetooth v4.0
1x USB 2.0
2x USB 3.0

http://www.laptopshop.nl/product/45...ource=tweakers.net&utm_medium=pricecomparison

Ben benieuwd...

Proficiat ! In de low budgetklasse heb je er nu één gevonden waarmee je een leuk 'deuntje mee zal gaan kunnen blazen' én ook nog eens van een merk waar je je niet voor hoeft te gaan schamen qua uitstraling en bouwkwaliteit. Misschien als enig minder puntje dat de AMD processor t.o.v. een vergelijkbare van Intel, nogal een 'slokkie' aan stroom lust.
Ik heb de door jou gevonden machine nog goedkoper aangetroffen : Klik of hier : Klik (Beide betrouwbare adressen)

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels een lenovo gekocht bij mycom! Erg goede winkel moet ik zeggen. Het is de lenovo 505s met 8gb ram en een amd a10 quad core prosessor geworden! Ben er erg blij mee.

Bedankt voor het advies. En hier kan een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan