Nieuwe laptop kopen: 13.3 inch ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Comisa

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2009
Hi all,

Mijn excuses voor deze vraag die jullie wellicht wel vaker zien voorbijflitsen..
De "ik heb een laptop nodig, welke is beter" vraag.. :D

Probleem is dat ik echt geen flauw idee, welke het beste bij mij zou passen, qua merk en prestaties. Dus hopelijk word ik door jullie hulp in ieder geval iets wijzer. Bij de Mediamarkt kreeg ik 3 verschillende adviezen, van 3 verschillende verkopers.. een kort verkooppraatje waarop meteen 1 specifieke merk werd uitgekozen :)

De laptop die ik zoek:
mobiel draagbaar, goede prestaties, duurzaam, degelijk. (tsja, nogal wat eisen :o)

Vereiste die ik voor mezelf stelde was een 13.3 inch scherm.
Mijn budget zit ongeveer rond de 750 euro, maar het kan ietjes hoger, indien voor ik voor die prijs dan relatief gezien een betere laptop zou kunnen krijgen.

Op het eerste oog, trok de Acer Travelmate series mijn aandacht. Waarin geadverteerd word dat deze serie vanwege technologie, een accu had waarmee tot wel 8 uur gewerkt zou kunnen worden. Maar kwam er achter dat deze serie geen optische drive heeft. Wat ik toch helaas wel een minpunt vind.

En tsja, vandaar dan ook dat ik besloot om beter te orienteren.
Al vlug zie ik een aantal merken waaronder dus de Acer Travelmate zonder optische drive, de Toshiba Sattellite U500 Serie, De HP Notebook PRO, Samsung X420, de MSI, dell?? etc etc..

Ik zou enorm gebaat zijn als ik wat tips zou kunnen krijgen in verschil qua fabrikant en prestaties.

Op de laptop zal zware programma's gedraaid worden. Niet altijd, maar zeer af en toe. Hij moet in ieder geval in staat zijn om voor die momenten toch te kunnen presteren. Het is dus niet alleen voor email-verkeer. Het liefst ook relatief stil, en dus geen koelkast geluid. Verder qua design, liefst strak luxe donker, ipv wit bijvoorbeeld. En tsja, hoe langer ik op 1 accu kan werken, des te beter. Al heb ik het idee, dat dit meestal rond de 2,5 - 3 uur ligt? Geef ook de voorkeur aan zoveel mogelijk connectiviteit (card reader etc), ipv dat je extern apparatuur moet aanschaffen. Een allround, krachtige degelijke laptop dus...voor wanneer ik onderweg ben voor mijn werk... Is de Acer Travelmater zodanig goed, dat je ervoor een USB dvd speler voor zou aanschaffen? Of voordiezelfde prijsklasse toch beter een ander merk?

Laatst bewerkt:
Wees blij dat je niet naar die mediamarkt mensen hebt geluisterd, die denken echt niet aan jou hoor. Die prijzen alleen aan waar ze de meeste winst op maken.
En ook Acer is GEEN goede keuze, absoluut een B-merk. Voor sommigen is het perfect en hebben ze er nooit problemen mee gehad, maar voor de meesten als mij op dit forum is het niet aan te raden. Niet alleen de kwaliteit is soms twijfelachtig, vooral de service en informatievoorziening is dramatisch.

Even kort samengevat zijn jouw wensen en eisen:
- Max. 750 euro
- Optisch station
- Ongeveer 13 - 14 inch schermgrootte
- Lange batterijduur
- En de power om grafische taken af te wikkelen
- Strak zwart uiterlijk

Klopt dat?
Zo ja zal ik vanmiddag/vanavond eens op onderzoek voor je gaan.

ja...

ik heb besloten om nog 3 tot 4 weken door te gaan met mijn oude laptop..
zover dat nog mogelijk is :D

krijg de indruk dat vanwege windows 7, verschillende fabrikanten nu nog wachten met de release van nieuwere modellen..

zo zag ik dus voorheen bij mediamarkt maar 1x 14.1 inch model staan, niet eens een 13.3
webshops verkopen laptops en dag later zijn ze "uit assortiment" ..etc etc..dergelijke voorbeelden..

na wat browsen zie ik dat blijkbaar eind oktober booming business is voor verschillende fabrikanten..

toshiba t100, hp envy 13, hp dm3,xxodd, probook 5310, asus ul30.. yup en zelfs de acer komt met de nieuwe timeline serie..

wow... :shocked:
denk dat dan de keuze nog moeilijker ga worden, maar in ieder geval verzekerd van nieuwste model, met wellicht betere configuratie, relatief gezien met de huidige modellen..

de toshiba505 ziet er enorm degelijk uit...
maar nu ik aantal filmpjes heb gezien van de nieuwe HP series, is het dan ook ff afwachten..

Laatst bewerkt:
Slim, kan er niets anders van zeggen :thumb:

Tegen die tijd zullen ze ongetwijfeld ook wel weer met acties komen omdat er veel merken komen met netbooks...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan