Nieuwe laptop kopen geen idee welk type of diversen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicj56

Banned
Lid geworden
4 jan 2010
Hallo,

Ik ga een nieuwe laptop kopen en ik wil hem voor studie en gamen(bijvoorbeeld: simulatie spellen racing), maar ik wil dan wel spellen in HD kunnen spelen

Mijn voorkeuren voor merken:
Asus/Toshiba/Acer.

Voorkeuren systeem:

- Snel
- minimaal een 1GB aan videokaart geheugen
- minimaal 250 tot 500GB

Hopelijk lukt het hier mee!

sorry dat is rond de 800 euro minimaal(meer mag ook, want ben nu nog aan het sparen maar ben er bijna)

Laatst bewerkt:
gast0225 ik eigenlijk niet meer dan 800 euro ervoor neer leggeen miss 850

Dit had ik op het oog: http://www.laptopshop.nl/product/94816/acer-aspire-8735zg-443g32mn.html

Maar ik wil minimaal 500GB mag ook minder maar het is wel een mooi machnitje

Ik heb nu ook een laptop alleen die is zo traag dat ik er bang van wordt maar door tuneup is ie weer wat sneller maar ik heb hem voor school het meest nodig en voor gaming voor HD

Laatst bewerkt:
welk getal bedoel?(niet slecht bedoelt jij typt een 9 i.p.v 8)

jij in het rood 900 voor de duidelijkheid of is het een 8, want dan kan ik niet lezen :P

Laatst bewerkt:
Jij schreef dat de laptop minimaal 800 euro moet gaan kosten, hetgeen betekent dat het feitelijke bedrag hoger mag (moet) zijn maar, laat maar waaien, het gaat om je toekomstige laptop en niet over minimaal / maximaal.

oké maar even een ding wil je alsjeblieft niet meer met zo'n redelijk hoog prijskaartje komen die wat ik nu koste 1000 euro

nuuu geen acer._. ik vind die niet leuk>.> slechte service en ja het is zo! verder is kwaliteit ook niet echt wouw. Met jouw budget? ga voor een Dell studio 17:3 www.dell.nl of kijk even via www.kieskeurig.nl en zoek naar een goeie toshiba (asus en sony zijn ook goed maar vaak nogal duur=/)

bij de dell studio 17 heb je in elke laptop 1gb videogeheugen en kan je elk spel draaien wat op de markt is, alleen need for speed shift zal niet in max details gaan.

Hallo Sleepysheepy,

Ik heb in mijn bericht staan een acer toshiba of asus staan geen dell maar dan moet je die bestellen op het internet en daar ben ik zelf niet zo van ik moet hem gewoon in een winkel kunnen kopen, want bestel alleen op het internet bijv een keyboard of muis een laptop niet.(als er iets met die acer zou gebeuren dan kan ik het doormiddel van mijn toekomstige studie oplossen)

Laatst bewerkt:
Ik wil behalve de degelijkheid en service ook nog aankaarten dat de laptop zelf erg slecht is:

nadelen:

- slechte dual core processor erg langzaam
- 3gb werkgeheugen voor die prijs. ik dacht dat zo'n beetje automatisch 4gb was.
- langzame 5400rpm schijf
- geen geweldige videokaart met enkel 500mb videogeheugen

en toen zag ik waarom acer zoveel centjes vroeg:

- 18,4inch full HD scherm, kijk dat is wel mooi maarja je kan er amper spellen in full HD mee spelen en hij is erg traag.

Verder kan je me van alles vertellen over zelf reparatie maar ken er genoeg waarbij de videokaart is doorgebrand. Dan vraag ik me toch af hoe jij dat zelf gaat repareren gezien er geen videokaarten op de markt te vinden zijn (enkel 2e hands) + amper competibel met moederbord.

Tsja ik zou hem absoluut niet kopen tenzij je hem echt voor films wilt gebruiken, Ik ben er van overtuigt dat die HD films nog wel moet trekken.

Wil je mooi scherm kijk dan naar toshiba goeie kwaliteit en service en goeie prijs.

Laatst bewerkt:
Oké, maar ik heb zelf nog nooit een Dell in een winkel zien staan(dit is er los van ik heb nu maar 1GB werkgeheugen) ik wil wel een redelijk groot(ik heb nu ook ander HDD in me laptop, want die was gecrasht) ik ben wel een beetje een zeikert merk ik :P

Oké, maar ik heb zelf nog nooit een Dell in een winkel zien staan(dit is er los van ik heb nu maar 1GB werkgeheugen) ik wil wel een redelijk groot(ik heb nu ook ander HDD in me laptop, want die was gecrasht) ik ben wel een beetje een zeikert merk ik :P

je stelt gewoon eisen dat maakt je nog geen zeikert:) ik ken het gevoel dat je hem eerst vast wil houden voordat je een laptop koopt. Ik zou zeggen kijk is op kieskeurig.nl --> computer --> laptop --> uitgebreid zoeken --> aparte videokaart=) en dan prijs op laten lopen en kijken naar of een dual core met 2.2(liefst 2.4ghz of i3 processor) wanneer je bij verschillende prijzen kijkt zie je o.a de sites + winkels die ze verkopen dan kan je is langsgaan;), Mocht je echt 1 winkel in de buurt hebben, maak dan een lijstje van wat jouw mooie laptops lijken dan kunnen wij ze hier keuren:p

videokaart:

www.notebokcheck.nl --> naar ander scrollen rechts kijken en selecteren vergelijk van videokaarten dan kan je de videokaart van de laptop zien en zijn benchmarks/prestaties. Ook hoe die sommige games draait.

ps: mocht je i5 of i7 zien is dat uiteraard ook goed:p

Laatst bewerkt:
Ik had zelf ook zo'n idee om na die sterren ranking te kijken van die processors tegen woordig

Ik had zelf ook zo'n idee om na die sterren ranking te kijken van die processors tegen woordig

De beoordelingen op de site zeggen niet zo heel veel omdat meer als driekwart van de laptops nooit beoordeelt is. Ik heb nog andere site voor je je moet gewoon notebookcheck en processor benchmarks googelen. Dan zie je ook welke processors de beste zijn.

die site is echt heel mooi maar naja vertrouw me met een i3 heb je al redelijk snelle laptop=)

Houd altijd in je achterhoofd dat geen enkele laptop onder de € 1500 a 2000,-- écht geschikt is om mee te gamen (nieuwste en mooiste games). Als je dat meeneemt in je overwegingen dan ben je achteraf niet teleurgesteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan