nieuwe laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2013
hallo

ik zoek een laptop om te gebruiken voor school, om muziek (en soms films) te downloaden, en om games te spelen zoals league of legends (het liefst tegelijkertijd met skype). ik hoef geen zware 3d games te spelen zoals far cry of Battlefield.
mijn budget is niet heel erg hoog: maximaal €500,-

ik heb een laptop gevonden, namelijk de HP Pavilion 15-E001ED, deze spreekt mij vooral aan door het 8gb Ram geheugen en de 2,9ghz processor. de laptop heeft wel een gedeeld videogeheugen, maar misschien compenseert de 8gb Ram dit.

is dit een goede keuze? of zijn er betere laptops voor deze prijs?

alvast bedankt:thumb:

Goedemorgen,

Welkom op Helpmij.nl

Zag deze in de aanbieding en is op alle fronten even beter als de hp .En zeker qua merk beter.

Je kan niet aan het aantal GHz bepalen of een processor goed is, tenzij het twee precies dezelfde zijn (met verschillende GHz). AMD heeft meestal veel hogere GHz dan intel, terwijl die vaak ook minder goed zijn. Je weet toch ook dat het een APU is? De videokaart en de processor zitten dus in een.

heel erg bedankt voor jullie reactie:)

als ik het goed begrijp kan ik beter voor een intel processor kiezen.
zou het dan slim zijn te wachten tot die nieuwe processors later dit jaar uikomen, zodat de oudere goedkoper worden?

en zijn er wel laptops binnen mijn budget die geen APU hebben?
ik snap dat ik met mijn budget niet snel kan gamen, maar met 30-40fps op middelmatige graphics ben ik al tevreden.
die satellite lijkt me wel snel, heeft die ook een goede videokaart?

Bram

hallo

ik zit erg te twijfelen of deze laptop goed is.

deze laptop, de SAMSUNG NP370R5E-A02NL met 15,6 inch LED • Intel Core i5-3210 • 4 GB • 500 GB HDD • Intel HD Graphics 4000, lijkt mij perfect voor de dingen die ik wil doen met een laptop onder de 500 euro.

ik wil op mijn laptop kunnen werken voor school, muziek kunnen downloaden en mixen(ik heb een dj controller) en licht kunnen gamen (zoals league of legends met lage graphics). hij mag ook niet te groot en zwaar zijn (15,6 inch is prima)

is dit een prima laptop voor mij? of is er een groot nadeel en kan ik beter een andere kopen?

ik hoop op een reactie,
Bram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan