Nieuwe Laptop Lenovo G50

Status
Niet open voor verdere reacties.

tieske123

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Berichten
442
Beste allemaal.

Ik heb zondag een nieuwe laptop gekocht en best wel een goede althans volgens de verkoper. Hij heeft ook dik 700 euro gekost.
Hij was helemaal geinstalleerd en klaar voor gebruik en dat klopte.
Toen ik de laptop aanzette was die letterijk binnen 10 sec. opgestart tot in Windows.

Super snel maar nu paar dagen verder kan ik dik 3 min. wachten tot dat die is opgestart en is het opstarten tot windows redelijk snel maar zodra ik ingelogd ben in Windows duurt het gewoon heel erg lang voordat alles klaar is voor gebruik.
Eigenlijk hetzelfde verhaaltje als mijn desktop pc die doet er 10 min. over.

Hoe kan dit toch en hoe kan ik de boel versnellen. Heb er alleen office op geinstalleerd en Avg free 2015 verder is die nog standaard zoals die uit de doos kwam.
 
Misschien een overbodige vraag, maar: Kan het zijn dat de laptop bezig is met Windows updates installeren/configureren? Zeker als de laptop nieuw is, zullen er allereerst redelijk wat updates binnengehaald moeten worden. Kijk daarom dus even bij Windows update of dat de laptop daar nog mee bezig is ;) Als dat het geval is, probeer dan alles te installeren en kijk of het probleem dan nog blijft bestaan.

Van AVG moet die enorme vertraging niet af komen in ieder geval.
 
Heb ff gekeken bij updates voor Windows via configuratiescherm (zoals vroeger bij Win 7) er stond 1 belangrijke update klaar zei die maar was niet aan het installeren. dus dat zal het hem net zijn, als de pc eenmaal is opgestart dan werkt die wel super snel dat dan weer wel
 
Hoi,

Ga er even van uit dat er windows 8 op staat en daar kan je in taakbeheer zien wat er allemaal opgestart wordt misschien anders even melden .
 
avg kan wel degenlijk de boel langzamer maken, en is ook geen virusscanner die ik zou gebruiken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan