Nieuwe laptop met lange batterijduur

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gert1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2008
Hallo,

Een variant op een steeds weerkomende vraag hier. Ik zou graag een 17"-laptop kopen en voor mij is een essentieel punt dat de batterij redelijk lang meegaat. Ik weet dat dit juist het zwakke punt is van de meeste laptops en ben dan ook erg benieuwd naar de reacties hier.

Kan iedereen dan ook in deze topic de batterijduur van zijn/haar laptop posten aub. Zo heb ik toch al een idee van de merken die ongeveer het beste scoren op dit onderdeel.

Alvast bedankt!!

Nog dit: mijn budget is max 1000 euro

Heb weleens een laptop gezien met 2 accu's.
Of neem een reserve accu mee.
Laptop dicht --> standby.
Nu kun je de accu uitwisselen.

Zorg dat je iig voor een 9-cells accu gaat. Ik heb goede ervaringen met Asus laptops vwb de batterijduur. Op www.laptops4u.nl heb je vaak de mogelijkheid je laptop zelf samen te stellen, kun je dus ook kiezen voor een 9-cells accu.

EDIT: lange batterijduur duidt op veel reizen met het apparaat. Wordt een 17" dan niet veel te zwaar? (dit vroeg ik me gewoon even af)

Laatst bewerkt:
Onder anderen heeft Dell ook laptops waarbij de DVDspeler vervangen kan worden door andere zaken (Floppy/cd/brander) waaronder ook een Accu mogelijk is.

iig de latitude serie heeft die optie.

Waarom zal je een 17 inch laptop kopen, ze zijn erg zwaar helemaal als je er ook nog een 9-cell accu bij wilt. Je vroeg om een goede accu dus ik ga er vanuit dat je veel reist.
Dan zal ik beter een 14 inch of kleiner nemen, er zijn bij de mediamarkt van die kleine netbooks van Acer voor nog geen 400 euro en daar kun je wel fatsoenlijk mee internetten en kleine applicatie's mee openen.

Laatst bewerkt:
Dit bericht stamt uit 2008 en is niet actueel meer, om die reden gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan