Nieuwe laptop met WIN7 ziet geen draadloze netwerken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonWer

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
Hallo,
Ik heb hier een nw laptop met WIN7 die geen netwerken ziet . Nochtans heb ik op mijn router ( B BOX2 van Belgacom, Belgïë) ,die via WEP en MAC-adressen is beveiligd , het MAC-adres van deze laptop toegevoegd .Ook de broadcast staat aan . Op een andere laptop met WIN7 gaat alles perfekt en wordt mijn netwerk getoond .
Ik heb een "Europe Intel Centrino Wireless-N 1030 ( 1x2 b/g/n + bluetooth Combo Card )" kaart.
Ik heb zo wat zitten zoeken op dat netwerkcentrum van de laptop maar zie niet welke stappen ik moet doen om verder te geraken !
Kan iemand mij voort helpen aub ?
Dank
Ronny

Hallo , zie de info die ik op de repliek van Palomino ingaf : kan iemand zeggen of deze instelling OK is ? DANK

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk staat de WLAN-schakelaar verkeerd.

Vaak vlakbij het toetsenbord. Of aan een zijkant, of op een andere plek (Er staat vaak een plaatje van een satelliet op.).

Groetjes, WDHBGS

Beste ,
Via een funktietoets staat de wireless aan ( zendmast-ikoontje )
Sorry maar ik zie verder echt niet wat je met een WLAN-knop bedoelt en vind daarover ook niks in mijn ( kleine) installatiegids

Dan moet je eens kijken of je netwerkkaart op "only 11N" staat ingesteld.
In dat geval 11N uitschakelen van netwerkkaart.
Je hebt trouwens wel een antieke versleutel code WEP.
Dit is allang achterhaalt en is eenvoudig te kraken.
Mijn advies is neem WPA of WPA2.

Dan moet je eens kijken of je netwerkkaart op "only 11N" staat ingesteld.
In dat geval 11N uitschakelen van netwerkkaart.
Je hebt trouwens wel een antieke versleutel code WEP.
Dit is allang achterhaalt en is eenvoudig te kraken.
Mijn advies is neem WPA of WPA2.

Bij de geavanceerde eig van de kaart zie ik volgende instellingen die allemaal te veranderen zijn :
802.11n kanaalbreedte vr 2,4 band : 20MHZ
802.11Nmodus : ingeschakeld : heb deze UITgeschakeld , maar dit verandert niks...... ??
Ad-hoc QoSmodus : WMM uitgesch
Ad-hockanaal 802.11b/g : 1
Agressiviteit bij zwerven : 3.normaal
Beveiliging van gemengde modu : CTS naar zelf ingesch
Draadloze modus : 3.802.11b/g
Niet compatibel met 40MHz kanaal : uitgesch
Verzendenergie : hoogste

Bedankt voor de tip ivm beveiliging .... maar ik zou liefst eerst mijn nw laptop connecteren
GR
Ronny

Hallo,
Ik heb hier een nw laptop met WIN7 die geen netwerken ziet . Nochtans heb ik op mijn router ( B BOX2 van Belgacom, Belgïë) ,die via WEP en MAC-adressen is beveiligd , het MAC-adres van deze laptop toegevoegd .Ook de broadcast staat aan . Op een andere laptop met WIN7 gaat alles perfekt en wordt mijn netwerk getoond .
Ik heb een "Europe Intel Centrino Wireless-N 1030 ( 1x2 b/g/n + bluetooth Combo Card )" kaart.
Ik heb zo wat zitten zoeken op dat netwerkcentrum van de laptop maar zie niet welke stappen ik moet doen om verder te geraken !
Kan iemand mij voort helpen aub ?
Dank
Ronny

Hallo , zie de info die ik op de repliek van Palomino ingaf : kan iemand zeggen of deze instelling OK is ? DANK

Het werkt nog steeds NIET . Ben teneinde raad :(

Hallo RonWer.

Kijk eens of de router niet op de wifi kanalen 12 of 13 staat, want veel drivers gebruiken deze kanalen niet. Zie je wel andere netwerken in de buurt eigenlijk?
Want als dat ook niet het geval is dan zou ik even terug gaan naar de winkel, want dan is de kans groot dat de wifi kaart niet werkt.

Groeten Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan