Nieuwe laptop [Multi | 900 euro]

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkCavendish

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2013
Geachte Helpmij'ers,

Aangezien mijn desktop toch wel een dagje ouder wordt, ben ik op zoek naar een laptop.

Deze laptop wil ik primair gebruiken voor m'n studie: tekstverwerken, Photoshop en meerdere programma's tegelijk kunnen runnen zijn dus een pre. Daarnaast wil ik toch ook wel regelmatig zware games kunnen spelen: het zou mooi zijn als de laptop de volgende Call of Duty (met relatief hoge graphics) kan draaien. Aangezien de laptop voor de studie mobiel gebruikt gaat worden, zijn een handzaam scherm (14/15"), een stille laptop en een lange batterijduur van belang. De laptop gaat dus zowel voor studie als voor games gebruikt worden, maar volgens mij is dat met de nieuwste generatie laptops wel mogelijk.

Mijn budget is plusminus 900 euro.

Wie kan mij helpen? :)

Ik weet niet of je 90 euro meer uit kan geven, maar dit is ook een goede laptop, met een Ivy Bridge i7, een 16GB ssd en een GTX 650M videochip.

Mooie laptop, alleen wat moet je met een 16gb ssd? hier kun je windows niet fatsoenlijk op installeren? ik dacht dat ssd pas handig werden vanaf 64gb ( en eigenlijk pas echt gebruiksvriendelijk van 128?)

Die ssd is ook alleen maar geschikt om Windows op te installeren. Bij laptops is het een stuk lastiger om en veel opslag te bieden, en er ook een snelle ssd in te zetten, dus gaan ze meestal voor een kleine (vaak M-Sata) ssd, en dan een reguliere hdd er naast.
Je OS is dus snel, maar al je programma's gaan op de hdd.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is dit de geschikte laptop voor jou: http://www.vandenborre.be/laptop/asus-n56vj-s4150h-be
Het scherm is misschien een beetje groter dan je in gedachten had, maar voor de rest kan ik deze laptop alleen maar aanraden!

Die laptop heeft een slechtere videochip, minder werkgeheugen, en geen ssd. Als je echt niet meer uit kan geven dan 900 euro kan je deze kiezen, maar mijne is toch echt een stuk beter (en mooier, maar dat is persoonlijke voorkeur :p)

Voor de eisen van MarkCavendisch is deze laptop weldegelijk geschikt, hij kan dan wel wat minder geheugen hebben of een iets slechtere videochip, als het alleen maar is om voor school te werken en geen al te zware games op te spelen moet je die 90 euro niet extra gaan betalen. En moest hij wel zwaardere spellen zou gaan spelen zou deze computer ze ook in goede graphics kunnen laden zonder lags hoor. :D

TS heeft het expliciet over zware games die hij op relatief hoge kwaliteit wil spelen.
Daarom raad ik hem een laptop met goede videochip aan, die die 90 euro sowieso waard is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan