Nieuwe laptop nodig welke van deze 2 adviseren jullie mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svsbrett

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2014
Ik weet echt niet wat ik hier mee moet qua prijs verschilt het bijna niets maar hoor graag van andere wat een slimmere keus is. Ik game niet echt op zware spellen meer age of empire 3 met vrienden online en de rest is vooral schoolwerk. Dus office publicer etc, maar wil wel dat die een beetje snel blijft en niet heel traag gaat worden of dat die vaak vast loopt, Dus als iemand me kan helpen graag. De ene laptop heeft een i3 processor en een nvidia geforce gt 820m videokaart en de andere laptop heeft een i5 processor en een intel hd 4000 videokaart. Nu zou ik graag willen weten wat is een betere keus in mijn geval?

Link van de i3:
http://www.wehkamp.nl/elektronica/l...71g-32w2-15-6-inch-laptop/C26_6F4_F41_371326/

Link van de i5:
http://www.wehkamp.nl/Zoeken/Artike...=0&View=Grid&Nf=option.price|BTWN+42900+55800

Meer dan dit kan ik me momenteel niet veroorloven dus liefer niet met duurdere suggesties komen, goedkoper mag altijd. Zolang het maar van hp of acer is aangezien ik hier beste ervaringen mee heb.
Alvast bedankt

HP en Acer zijn in mijn ogen samen met Packard Bell de slechtste merken die computers fabriceren die ik ooit gezien heb. Wij hebben hier een Packard Bell en een HP gehad en geloof me, het gezeik en gedoe, x aantal keer terug naar de winkel, random ontploffende voedingen nadat ie net uit de éénjarige garantie was. Om te huilen. Er is een hoop geld (denk aan honderden euro's) in rook opgegaan.

Ontopic:

Om je dat geouwehoer te besparen raad ik je de merken ASUS, Toshiba en MSI aan. Deze merken hebben zichzelf de afgelopen jaren bewezen door zeer goede producten te maken die kwalitatief en degelijk zijn.

Uit je suggesties maak ik op dat je een budget van 500 euro hebt en voorkeur geeft aan een laptop met een 15,6 inch scherm. Met jouw eisen is het mogelijk daarvoor mogelijk een laptop aan te schaffen binnen dat budget. Met een kijk op de toekomst raad ik je aan er €100,- à €150,- bovenop te doen, aangezien je anders na 2 jaar weer hetzelfde probleem zit.

Mijn suggesties:
MSI met een Intel Core i3 Haswell inclusief een iGPU die net iets krachtiger is dan de NVIDIA GeForce 710M: klikkerdeklik!
MSI met een Intel Core i5 Haswell met dezelfde iGPU: klikkerdeklik!

Let vooral goed op dat de processor geen U-model is. Dit zijn processors die zwaar onderklokt zijn om energie te besparen en als excuus om slechte koeling in de laptop te stoppen. Echter, wanneer deze CPU's in turbo modus gaan, creëren deze alsnog veel hitte waar de koeling niet op gebouwd is waardoor deze CPU's sneller stuk gaan. Deze processors zijn officieel voor Ultrabooks gemaakt, maar sommige merken stoppen deze in normale laptops om zo kosten te besparen en alsnog te kunnen zeggen dat er een Intel Core i3/i5/i7 in de laptop zit, terwijl deze niet presteren als de echte i3/i5/i7 modellen. Het zijn technisch gezien opgevoerde Celerons.

In het typenummer kan men herkennen of het gaat om een U of 'echt' model. Eindigt het typenummer op een U, dan is er sprake van een Ultrabookprocessor. Zoals bijvoorbeeld de Intel Core i5 4200U. Eindigt het typenummer op een M (of MQ/HQ in gevallen van een Intel Core i7), dan is er sprake van een 'echte' Intel Core i3/i5/i7 mobile processor. Zoals bijvoorbeeld bij de Intel Core i5 4200M (ja inderdaad, er bestaat zowel een U als M-versie van. De M presteert veel beter, maar alsnog kunnen merken zeggen dat het beide i5's zijn. Zo proberen ze het consument te neppen!).

Ik hoop dat u en andere mensen hier iets aan hebben. Ik kan zo ook mooi mijn frustratie kwijt:D.

Nog vragen? Stel ze gerust:thumb:!

Ik ben inderdaad op zoek naar een 15,6 inch en ik zal kijken naar een msi of asus maar ik heb er zelf geen ervaring mee dus zijn het wel laptops die betrouwbaar zijn en niet na een tijdje heel sloom worden?

en niet na een tijdje heel sloom worden?

Zoals ik al heb gezegd kiest u ervoor een budget van 500 euro te nemen. Laptops in die prijsklasse zijn niet 'futureproof'. Na 2 jaar is alle software zwaarder en speelt men nieuwe games die ook weer zwaarder zijn. Dan zal men merken dat de laptop niet meer presteert zoals 2 jaar geleden. Dat heeft niet te maken met dat de hardware achteruit gaat of iets dergelijks. Dat heeft te maken met dat alles steeds zwaarder wordt. Daarom raad ik aan er 150 euro bovenop te doen. Dan treedt dat probleem pas op na jaartje of 3 à 4 in plaats van na 2 jaar. Intel Core i5 mobile CPU's zijn veel meer 'futureproof'. Dat kan ik bevestigen, want ik heb een Intel Core i5 2450M based laptop die nog steeds goed aan mijn eisen voldoet en nog steeds vlot is. Zelfs nu deze al ruim 2 jaar oud is.

Natuurlijk zijn er wel truukjes om de computer ook snel te houden. Zoals elke maand opschonen door tijdelijke bestanden te verwijderen met Ccleaner, het registry schoon te houden van sporen die verwijderde programma's achter laten met een registry cleaner, drivers up-to-date te houden (bijvoorbeeld die van de videokaart), de laptop elk jaar vanbinnen schoon te laten maken (stof veroorzaakt hitte en hitte zorgt ervoor dat de processor langzamer gaat draaien om schade te voorkomen) en eventueel elk jaar een schone installatie van Windows te doen.

Laatst bewerkt:
@Svsbrett :Ik ga even uitsluitend op je laatste bericht in, over de rest van je vragen is namelijk al genoeg geschreven.

Geen enkele laptop wordt uit zichzelf na enige tijd sloom.

De reden dat een laptop sloom wordt, bevindt zich tegenover het laptopscherm en om precies te zijn : er recht tegenover.
JIjzelf bent dus de oorzaak dat zo'n ding sloom wordt.

- 1. zet er een goede maar geen 'zuigende' virusscanner / malwarekiller op
- 2. download, installeer en verwijder vooral niet voortdurend leuke / aardige, maar veelal nutteloze progjes
- 3. pleeg vooral ook maandelijks een stukje softwarematig onderhoud door bijv. te kiezen voor schijfopruiming en draai vrij regelmatig Ccleaner,
- 4. wees érg terughoudend in het bezoeken van sites (althans met het lukraak klikken op een pagina op zo'n website) met filmpjes, MP3tjes etc. etc.
- 5. leer het eens af om altijd en overal op te klikken...........
- 6. onderhoud de machine ook aan de binnenkant
- 7. last but not least : vertrouw lang niet al je vrienden en kennissen als ze je wéér zo'n geweldig leuke mail met bijlage sturen............

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan