Nieuwe laptop of macbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

royb3

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Beste helpmijers,

omdat mijn systeem met lichte werkzaamheden meestal vastloopt(film kijken, office en die soort dingen) en omdat ik ook op andere plekken aan mijn huiswerk wil werken heb ik besloten om binnenkort een nieuwe laptop te gaan kopen. maar nou ben ik aan het twijvelen of ik wel een windows laptop wil nemen, bij mij is er meestal al snel iets aan de hand, met dat mijn PC vastloopt als ik niet aan het gamen ben, vaak bij het kijken van een DVD of een youtube filmpje. ik wil rond december de Laptop gaan kopen.

wie heeft er Goede/Slechte argumenten over een Windows laptop of een Macbook

ik hoop snel argumenten te horen om mijn keuze makkelijker te maken.

een apple macbook is meestal duurder kwa wat je er in krijgt,
(dus kun je hem beter niet kopen voor games:p)

een apple macbook is meestal duurder kwa wat je er in krijgt
Er zit ook wel betere kwaliteit aan hardware in dan bij goedkopere laptops. Je betaald inderdaad meer voor het merk maar ook voor betere materialen.

als je wilt gamen dan moet je zeker voor een windows laptop gaan
Asus laptops of Toshiba laptops zijn top merken en gaan vaak lang mee

Macbook is erg duur als het gaat om prestatie
voor een macbook betaal je al snel 1000 euro terwijl je voor een goede Asus of toshiba laptop maar 800 euro betaald met de zelfde specs

en ze zullen zeker net zolang mee gaan als een macbook

klopt maar het gaat me vooral van duurzaamheid, voor gamen heb ik hier nog een prima pc, maar gaat meer voor films en huiswerk, hij moet af en toe mee naar school en andere kunnen en de batterij moet dus lang meegaan, en is de unibody nou van aluminium of van kunstof?

met films bedoel ik in full HD op mijn tv aansluiten.

Zelf heb ik een MacBook(late 2009, plastic). Geen MacBook Pro(unibody dus metaal).

De accu gaat zown 6 a 7 uur mee, dit ligt er helemaal aan wat je aan het doen bent. Voor office en films kun je zowel windows laptops als een MacBook gebruiken.
Ga je voor design/goede kwaliteit en een (naar mijn mening) fijn OS dan zou ik voor een MacBook gaan.
Het verschil tussen de Pro versie en de gewone is vrij klein. De pro versie heeft als extra:
- cardreader
- FireWire
- Verlicht toetsenbord
- Aluminium behuizing
- 4 gb inplaats van 2 gb
- prijsverschil: 150 euro

Zelf mis ik het verlichte toetsenbord, cardreader en de FireWire niet. 2 Gb extra is wel fijn maar dat heb ik voor 50 euro op tweakers gekocht.
De aluminium behuizing zal zeker sterker zijn dan die van plastic maar ik vind de plastic macbook stevig genoeg en zelf mooier dan de aluminium versie.

Laatst bewerkt:
ok, en bij de dixons is een CTO versie die meer opslag heeft en ìworks heeft voorgeinstaleert. ik wil zoizo een macbook vanwegen dat geweldige kwalitijd, en met windows gaat er altijd iets mis bij mij. is de CTO trouwens ook iets beter of is die andere Harde schijf langzamer? cartreader via usb is ook niks mis mee en verlicht het scherm iet gelijk het toetsenboord? ik werk ovigerens niet in het donker, is altijd wel licht aan.

Ik weet niet waar de CTO voor staat, zou kunnen een aangepaste versie en dat inderdaad dan een grotere HD er inzit en iWorks.

Het kan natuurlijk ook een oud model zijn. Bijvoorbeeld de late 2009 versie.

nee er zit wel een 2,4 ghz processor en een nvidia gt320m in

Ik heb al heel lang windows gebruikt
xp, vista, windows7.
Maar ik ben echt onder de indruk van mijn nieuwe macbook(gaat snel het design is geweldig en de batterij gaat ongeloofelijk lang mee 7 tot 10 uur) maar ik zou hem niet voor gamen kopen. maar voor tekst bewerken interneten en foto's bewerken is die ideaal.
Er hangt wel een prijskaartje aan.
Als je het geld ervoor hebt zou ik een apple nemen maar een pc kan ook prima aan jou eisen voldoen (zeker als je wil gamen)

ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
Groetje Fryderyk ( je eigen keus)

Laatst bewerkt:
nee, de enige games die ik speel zijn half live en andere source games, die kan ik ook in mac downloaden, dus dat is geen probleem, maar bij mij staat betrouwbaarheid voorop en snelheid is ook heel belangrijk want veel geduld heb ik niet. heb op dit momment een akoya s2210 van de aldi, maar deze bevalt me niet, het toetsenbord typt niet lekker het trackpad werkt niet goed en hij kraakt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan