Nieuwe Laptop oude printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

goozemen

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2012
Ik wil mijn 8 jaar oude Acer gaan vervangen voor een nieuwe Asus Laptop.

Aan mijn Acer is een Canon MX 310 printer gekoppeld, die wil ik graag houden,
ik weet dat ik deze dan met een driver moet installeren, maar die heb ik helaas niet meer.

Kan ik die zo van het net plukken of is de printer cq driver te oud voor de nieuwe laptop ?

en met een beetje geluk wordt de printer herkend met de nieuwe windos versie.

ik weet dat ik deze dan met een driver moet installeren, maar die heb ik helaas niet meer.
Kan ik die zo van het net plukken of is de printer cq driver te oud voor de nieuwe laptop ?
Mogelijk heeft Canon (net als HP) alle oude drivers van hun website gehaald. Als je er toch eentje kan vinden dan is het misschien een 32 bits driver (die niet in een 64 bits Windows werkt) of het is malware.
Bij HP is de truc om een typenummer in de lijst te kiezen die op het typenummer van de oude printer lijkt. Dan is er een goede kans dat de printer werkt maar sommige speciale features misschien niet.

De driver ervoor wel maar daar zijn nieuwe voor.
Link naar de drivers voor de nieuwe laptop was al gegeven, staan ze ook voor W11 bij, want dat zal de nieuwe notebook wel hebben vermoed ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan