Nieuwe Laptop + Oude verkopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpc007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Hallo
Ik zit erover te denken om een nieuwe notebook te kopen, als vervanging van mijn huidige. Ik wil er eentje die niet al te groot is, maar toch acceptabele prestaties. Dacht eerst aan een netbook, maar niet doorgegaan omdat ik de laatste tijd zag dat die markt alweer in aan het zakken is, worden steeds minder nieuwe modellen uitgebracht. Voordeel van een iets capabelere laptop is dat hij mijn huidige kan vervangen, dus die wil ik verkopen. Voor een nieuwe dacht ik aan de net gelanceerde hp dv3-4100, dus niet de dv3-4000 waar al meerdere topics over gemaakt zijn. T'is absoluut geen koopje (899 euro) maar ik wilde deze keer wel kwaliteit hebben. Heb daarom ook naar bijvoorbeeld de nieuwe MacBook Air gekeken, maar die vond ik wel erg duur voor magere prestaties. Die koop je echt alleen voor het uiterlijk.. Voordeel van de DV3-4100 is dat hij nette prestaties biedt (core i3 plus dedicated graphics) en na de laptops van Apple vind ik deze wel het mooist. Sowieso vind ik de moderne HP laptops prachtig, kwaliteit gaat met elke nieuwe serie omhoog, prijs helaas ook. Wat betreft die dv3-4100, ik kon nergens een goede review vinden, wat denken jullie over de batterijduur? wil er eigenlijk wel non-stop 5 uur mee kunnen werken... Vandaar komt een even dure dv6 met 15,4 inch scherm niet in aanmerking, die is waarschijnlijk veel onzuiniger. Dus graag daar jullie reacties op.

Ook even wat betreft mijn laptop die ik nu heb, ik wil graag van jullie weten wat 'ie nog waard is en voor hoeveel ik 'm op marktplaats kan zetten. er staan geen vergelijkbare modellen op, dus geen idee. hoop er eigenlijk nog wel 150 voor te krijgen. Specs zijn als volgt:

Dell Inspiron 1501
AMD Turion TL-50 1.6 GHz Dual-Core
2 GB RAM
120 GB HDD
ATI Xpress 200M shared graphics
15,4 inch mat scherm
4 x USB / Ethernet / Wifi B+G / VGA Out / 2x Geluid / Cardreader
Win Vista Home Premium
6 cells batterij, max batterijduur 1¾ uur
DVD brander / lezer
Aankoopbewijzen, boekjes, en originele driver / windows dvd's beschikbaar

Opmerking: de laptop is nu 3½ jaar in mijn bezit, nieuwprijs was destijds 820 euro.
Heb er altijd met plezier op gewerkt, is ideaal voor internet, tekstverwerking en een filmpje kijken. Spellen spelen kan, maar alleen oude- of basisspellen, COD4 bijv. trekt 'ie eigenlijk niet, Medal of Honor Pacific Assault gaat prima. Door deze lange gebruiksperiode heeft de laptop wel wat gebruikerssporen, op het deksel zitten nogal wat krassen en putjes. Voor de rest is de laptop in goede staat, in het begin is er wat hardware vervangen in verband met problemen, maar is altijd netjes door Dell opgelost omdat het binnen de garantieperiode viel.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou toch ook zeker een kijkje nemen bij asus of msi.
Dit zijn bedrijven die eigen laptop productie hebben.
En zeker toonaangevend zijn.

Probeer anders eens een toshiba, die zijn meestal wel redelijk scherp geprijsd dus niet erg duur.

Heb nog eens een keer extra gekeken naar de notebooks van MSI, Asus en Toshiba.
Wat betreft MSI, ze hebben inderdaad een behoorlijk assortiment 13 en 14 inch notebooks, maar ik vind de vormgeving maar niets. Qua hardware zijn ze best oké en ze zullen vast iets goedkoper zijn dan een HP of Apple, maar als ik zoveel geld wil gaan uitgeven wil ik dat er bijna geen minpuntjes zijn.
Zelfde geld eigenlijk voor Asus, hoewel ik die al mooier vind. Jammer aan Asus vind ik het imago voor kant-en-klare PC's. Voor onderdelen zoals videokaarten en moederborden zou ik ze iedereen aanraden, maar gewoon voor normale PC's weten veel mensen niet wat voor soort merk het is...
Wat Toshiba betreft is het imago natuurlijk dik in orde, maar ze bieden weinig interessante modellen. de Satellite T230 (13,3 inch) heeft shared graphics en geen optische drive. de Satellite R630 heeft wel een optische drive maar nog steeds shared graphics en een beetje een saai uiterlijk. En dat waren alle modellen van Toshiba al.

Dus zoals de situatie nu is zou ik voor HP gaan, maar tegen de tijd dat ik het ding ook werkelijk kan betalen zijn we wel een aantal maanden verder ;)

Maar weten jullie iets over de DV3 serie? Alle info is welkom!

Ook wil ik nog steeds graag weten wat ik kan vragen voor mijn oude laptop. Vroeg het vanavond aan een vriend en die dacht dat ik er nog wel 250 voor kon krijgen > zou geweldig zijn!

dat van HP wist ik niet, geldt dat voor oudere modellen of juist voor de huidige?? En waar heb je dat gelezen want dat zou ik zelf graag ook eens lezen. Wat betreft de Vaio die je noemde, een vriend van mij heeft 'em. Toen ik 'm in het echt zag vond ik 'm tegenvallen. Prestaties zijn prima, maar buitenkant is van hard zwart plastic, geen alu-look of iets dergelijks. Bovendien geef ik de voorkeur aan 13 of 14 inch, in verband met batterijduur.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan