Nieuwe laptop plotseling erg traag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtyblonde

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2005
Berichten
87
Hallo allmaal, allereerst even de beste wensen! :thumb:

Ik heb sinds 3 maanden een Acer laptop gekocht: Aspire 914ZWSMi met Windows Vista.

Er zit 120 GB HDD op wat in mijn ogen ( ik kwam van 40 GB met mn oude pc) redelijk veel is ! Ik heb een intel pentiuam dual core processor T2130 (1.86 Ghz, 533 Mhz FSB, 1MB L2 cache) wat dit verder is geen idee..

Op mijn C schijf heb ik nu 29,0 GB van de 51 GB nog vrij. Ik heb ook nog een D schijf waar ik nog 50,9 GB van de 51 GB van vrij heb. Maak hier namelijk geen gebruik van.

Ik heb geen virussen en schoon mijn pc regelmatig op met Ccleaner en gebruik ook Ad Aware..

Toch heb ik helaas sinds 1/2 weken een probleem;

De laptop begint een beetje traag te worden.. Met de simpelste dingen: schakelen tussen vensters, bestanden selecteren, een map laden en de inhoud er van weergeven etc.
Hij loopt niet vast of iets dergelijks maar zo traag was die in het begin niet.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt! Groetjes Kirsten
 
Laatst bewerkt:
Hallo allmaal, allereerst even de beste wensen! :thumb:

Ik heb sinds 3 maanden een Acer laptop gekocht: Aspire 914ZWSMi met Windows Vista.

Er zit 120 GB HDD op wat in mijn ogen ( ik kwam van 40 GB met mn oude pc) redelijk veel is ! Ik heb een intel pentiuam dual core processor T2130 (1.86 Ghz, 533 Mhz FSB, 1MB L2 cache) wat dit verder is geen idee..

Op mijn C schijf heb ik nu 29,1 GB van de 51 GB gebruikt. Ik heb ook nog een D schijf waar maar 50,9 GB van de 51 GB is gebruikt. Maak hier namelijk geen gebruik van.

Ik heb geen virussen en schoon mijn pc regelmatig op met Ccleaner en gebruik ook Ad Aware..

Toch heb ik helaas sinds 1/2 weken een probleem;

De laptop begint een beetje traag te worden.. Met de simpelste dingen: schakelen tussen vensters, bestanden selecteren, een map laden en de inhoud er van weergeven etc.
Hij loopt niet vast of iets dergelijks maar zo traag was die in het begin niet.

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt! Groetjes Kirsten

Ik mag hopen dat je met de groot weergegeven tekst precies het tegenovergestelde bedoelt? (gebruikt -> vrij) Doe eens schijfopruiming en daarna schijfdefragmentatie. Gaat het dan allemaal weer soepeler?
 
Laatst bewerkt:
Ik mag hopen dat je met de groot weergegeven tekst precies het tegenovergestelde bedoelt? (gebruikt -> vrij) Doe eens schijfopruiming en daarna schijfdefragmentatie. Gaat het dan allemaal weer soepeler?

Haha ik ga het even aanpassen. Staat ook in de C schijf een foutje. Thanks.

Ga ook even schrijfopruiming/defragmentatie doen!
 
Overigens mis je nog ruim 15 giga aan vrije hdd ruimte. Vermoedelijk is er nog een verborgen (recovery) partitie met daarop een schone Vista installatie, gemaakt op het moment dat de machine werd afgeleverd. ( >15 giga is overigens wel wat veel voor een Vista recovery, 5 was / is realistischer)

Als niets meer helpt (óók een gedegen virus / antispywarescan) kun je na het backuppen van al je data : brieven / muziek / foto's etc. etc. ook nog een terugzet besturingssyteem actie overwegen. Hoe dat te doen : raadpleeg de bij de machine meegeleverde gebruiksaanwijzing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan