Nieuwe laptop presteert slecht, hardware-probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dennisnrzoveel

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Hoi,

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe laptop, maar deze presteert op sommige punten erg slecht. Ik gebruik mijn laptop voor internet, studie-gerelateerde programma's (R, SPSS) en minimale audiobewerking. Van twee dingen heb ik vooral last, en dat is ten eerste dat het streamen van filmpjes (YouTube e.d.) hapert. Oftewel, hij laadt een stuk en vervolgens bevriest het filmpje een milliseconde waarop hij een stukje versnelt afspeelt om weer synchroon met het geluid te lopen. Het geluid loopt hier wel normaal. Een ander probleem is het afspelen van audio. Wanneer ik bijvoorbeeld Audacity gebruik en daar twee tracks onder elkaar opneem begint het geluid al te stotteren. Hetzelfde probleem heb ik met Guitar Pro 5, waar het afspelen van MIDI al voor happeringen zorgt. VLC doet het verder prima. Het irritante is dat mijn oude laptop, een beestje van bijna 8 jaar oud, hier helemaal geen problemen mee had.

Waar kan dit door komen? Heb ik de drivers niet goed geïnstalleerd (en hoe kom ik daar achter) of is de hardware gewoon waardeloos?

Mijn systeem:
MSi CR650
CPU: AMD Dual-Core Processor E2-1800
VGA: AMD Radeon HD 7340 Graphics
RAM: DDRIII 4GB
SRS PC Sound
Windows 8

De programma's die ik voor de studie gebruik lopen wel gewoon goed. Met de schrijfsnelheid van de harde schijf lijkt ook niks mis te zijn. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Erg bedankt! Mocht er verdere uitleg nodig zijn dan hoor ik het graag.

Bedankt voor de hulp.

4GB RAM zou in principe genoeg moeten zijn, maar het is wel erg zuinig...

Goedemorgen,

Heb je vraag even verplaatst naar laptop (of aankoop hiervan) hoort hier even beter thuis

Hallo,

Het kan geen hardware probleem zijn, wat je al aangaf je oude laptop van 8 jaar oud doet het wel. Word je laptop niet te warm? Daar kunnen meerdere oorzaken van zijn?
Virusses, torjanen, worms ect. Maar ook kan je ventilator van je laptop verstopt zit met stof Of de Drivers zijn niet goed geïnstalleerd in de goede volgorde?

Wellicht mis je wel een driver, op dit forum komen wel meerdere meldingen hiervan dat het meestal bij een MSI laptop is.
Hier kan je de drivers vinden: http://www.msi.com/product/nb/CR650.html#/?div=Driver&os=Win8%2064

Je kan ze gewoon downloaden en aanklikken.

Hoi,

Ik vroeg me al af of ik het in de goede categorie had geplaatst, dus bedankt voor het verplaatsen.

De laptop wordt niet warm en ook de ventilator is schoon. Ik heb een scan gedaan met Avast, maar deze gaf geen virussen of iets dergelijks aan. Ik ga kijken of het komt doordat ik de drivers misschien niet in de goede volgorde heb geïnstalleerd! Bedankt voor de tip. Kan ik drivers zonder risico gewoon deïnstalleren? Of wordt de oude installatie verwijderd met het installeren van een nieuwe installatie?

Dat kan je maar 1x doen je drivers goed installeren. De eerste keer na een schone installatie van de pc.
In principe zou het niet veel uit moeten maken. Maar een pc kan nog wel is rare kuren vertonen als je: bijv eerst de Videokaart installeerd en daarna pas de drivers voor het moederbord/chipset.

Enige wat je nu nog zou kunnen doen, zijn je drivers updaten en nagaan of alle drivers wel geïnstalleerd zijn. Of je moet een schone installatie uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan