Nieuwe Laptop -Recovery Manager Disk Creation Error.

• Onderwerp starter Onderwerp starter BobJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

BobJ

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2008
Hallo.

Ik heb een week of twee terug een nieuwe laptop aangeschaft, jawel de laptop: "Compaq Presario CQ60 300ED".
Nu wil Windows 7 of Windows XP installeren maar omdat er vaak wat mis is met de driver's wil ik via de meegeleverde Recovery Manager Disk Creation een back-up dvd maken.
Maar bij het maken ervan komt meteen in beeld: "
attachment.php
", tewijl de dvd/cd drive erg goed werkt.

Wat nu te doen want ik ga echt geen recovery disk aanschaffen.

Met vriendelijke groeten,
Bob.

Bijlagen

• 0010.png
    0010.png
    20,1 KB · Weergaven: 134
Ja die is er wel, tenminste bedoel je dit: "
attachment.php
".

Bijlagen

• 00100.png
    00100.png
    12,2 KB · Weergaven: 106
Ja kan wel (bij mij is hij onzichtbaar gemaakt), maar daarmee kun je hem weer herstellen naar de fabrieksinstellingen (dus zoals je hem kreeg)

Maar als ik de map open krijg ik dit in beeld: "
attachment.php
".

+ Die software moet gewoon werken, is er nergens een oplossing ofzo, want ik wil XP erop maar bij drivers voor deze laptop staat niks wat XP ondersteund.
Wat nu?

Bijlagen

• 00100.png
    00100.png
    10,9 KB · Weergaven: 97
Je moet F10 drukken tijdens het opstarten (druk gewoon maar heel tijd achter elkaar) en dan start hij wel de herstelpartitie op. Nu kan hij het niet opstarten omdat windows nog draait ...

Wat ik raar vind is dat je een melding krijgt(eerste afbeelding in je post) dat je een cd-station moet gaan kopen dat compatibel is met het XP-besturingsysteem...
Draait er dan geen Vista op??? :confused:

Jelpot: Jawel ik heb wel vista, en alles is gewoon zoals HP het in het begin heeft geïnstalleerd, daarom begrijp ik het dus ook niet.

Blackbetty: Ja maar bij de installatie van XP moet ik dus alleen de C schrijf verwijderen en formateren en de D schrijf gewoon zoals nu laten staan.
Als ik dan weer terug wil naar Vista omdat XP niet werkt moet ik enkel bij het opstarten (BIOS Scherm ofzo) even op F10 drukken en dan kan ik hem zo herstellen naar de vista en de standaard instellingen van toen ik hem kocht?
Plus weet u misschien ook waar ik de drivers voor XP zal kunnen vinden ofzo?
Als ik XP installeer heb ik dan wel beeld, aangezien het een laptop is met enkel Vista drivers?

Ja, je kunt dan het gewoon weer herstellen hoor, als je de recoverypartitie maar zo laat. Ik zou niet weten, misschien dat ze op de site van je fabrikant staan. Of je dan beeld heb durf ik niet te zeggen want ik heb het zelf ook nog nooit gedaan.

Voor je aan xp zou beginnen moet je inderdaad eerst eens gaan kijken op de site van de fabrikant of er wel drivers zijn voor XP, als die er niet zijn kan je er maar best niet aan beginnen :confused:

W7 zou ik bovendien aanraden boven XP moest je dan toch gaan veranderen van Vista.

Voor je ook begint zou ik echt die recovery dvd's aanmaken voor het geval er toch iets zou mislopen met die recovery partitie... (die partitie is bovendien zelfs niet verborgen dus..)

Als het niet lukt zou ik er toch even mee terug naar de winkel terugkeren.

Succes :thumb:

Oke bedankt voor jullie reacties, maar jelpot ik kan geen recovery dvd maken aangezien dat juist het probleem is?
Ik zou het inderdaad naar Windows 7 kunnen doen, maar dit is een nieuwe installatie met evenveel risico's als XP.
Als het nou een upgrade was.
Ik denk dat het toch contact opnemen met HP word. Bedankt voor jullie moeite.

Ik heb net op jullie advies via het aanmeld scherm opnieuw geïnstalleerd en hij maakt nu wel de back-up dvd aan. Ik zet zometeen Windows Viena erop, bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan