Nieuwe laptop rond 700 euro (marge 5~10%)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koen Verbeek

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Beste allemaal,

Aangezien mijn huidige laptop (Acer Aspire 6920G) er onderhand mee aan het ophouden is, ben ik opzoek naar een nieuwe laptop. Ik heb onderstaande dingen ingevuld zodat jullie een beter beeld hebben van waar ik naar op zoek ben. Op voorhand al bedankt voor alle hulp/reacties

0. Scherm
Ik ben op zoek naar een 17,3" scherm omdat ik erg fan ben van films. De keuze tussen WXGA++ of full hd weet ik niet zo goed omdat ik niet weet of het heel veel uit maakt. Mat of glanzend maakt mij niet zoveel uit (heb nu glanzend en niet zoveel last van) zolang ik maar haarscherp beeld heb en films gewoon in hoge kwaliteit/mooie kleuren kan bekijken

1. Budget
tussen de 700-750 euro

2. Doel
Ik wil er voornamelijk films/series mee kijken, maar daarnaast vind ik snelheid bij surfen/tekstverwerking/meerdere dingen tegelijk ook belangrijk. Een redelijke accuduur is ook wel van belang

3. gewicht
maakt mij niet heel veel uit, maar rond de 3,5 kg is wel de max

4. Accuduur
In de toekomst wil ik hem wel graag meenemen naar hoorcolleges, dus rond 3-4 uur batterijduur zou fijn zijn

5. Rekenkracht
Ik heb zelf natuurlijk ook wat onderzoek gedaan en ben voornamelijk de i5-3210M/i5-3230M en de i7-3630QM tegengekomen. Ik snap dat de i7 natuurlijk een stuk beter is, maar in de laptop die ik gevonden heb (zie beneden) heeft deze laptop minder geheugen en een mindere videokaart, dus ik weet niet precies wat belangrijker is voor mijn doeleinden.

6. Videoprestaties.
Wil films in full hd/hd kunnen bekijken. daarnaast aan kunnen sluiten op TV en gewoon internetfilmpjes snel en in goede kwaliteit kunnen afspelen

7. Draadloze verbindingsmogelijkheden
Een goede wifi verbinding vind ik erg belangrijk ivm downloaden van bestanden

8. Andere aansluitingen

Niets bijzonders (USB en HDMI). Rest maakt me niet veel uit

9. Constructie/levensduur
Voornamelijk bedoeld voor thuisgebruik, dus niet heel belangrijk

10. Garantie

Neem er sowieso een laptopverzekering bij, dus garantie is ook niet belangrijk

A. Nieuw of 2de hands.

Nieuw.

B. Voorkeur voor merken.
Alles behalve Apple en AMD CPU's

C. Uiterlijk

Maakt me niks uit.

Laptops die ik zelf heb gevonden en graag feedback op zou krijgen:

Medion Akoya P7815 (30015366)
Samsung NP350E7C - S08NL
Medion Akoya P7817 (30015432)

Elke laptop heeft zo zijn voordeel. De Samsung heeft natuurlijk de beste processor, maar een slechtere videokaart en minder geheugen. De Akoya P8715 en 7817 hebben meer geheugen, een full hd scherm, meer opslag maar dus een slechtere processor. De scores voor de akoya zijn op hardware.info hoger dan die van de samsung, maar ik weet nu niet waarvoor ik moet kiezen: krachtige i7 processor vs betere videokaart/full hd scherm.

Alle reacties zijn zeer welkom. Alvast bedankt!

Medion zou ik niet nemen heb ik slechte ervaring mee.
asus is ook een goede, msi, samsung.
Zou gaan voor een goede videokaart.

Laatst bewerkt:
@SJJ
Medion heeft een betere videokaart (GT 730M/ GT640M t.ov. Radeon HD 7670M) en een full hd scherm wat de Samsung dan weer niet heeft. Jij zou ondanks dat toch voor de Samsung gaan?

Laatst bewerkt:
Gezien je budged zou ik voor i5 met een goede videokaart gaan.

Hoi,

Ik denk gooi hem even in de groep wat dacht je van deze voldoet volgens mij prima aan je eisen.

@SJJ Ja, maar beide Medions hebben een betere videokaart. Dus toch voor Medion gaan?
@Modag Thnx voor de tip! Zoek alleen wel een laptop met een 17,3" scherm zodat ik goed mijn series en films kan kijken.

Ik denk dat de videokaart in jouw nieuwe laptop helemaal niet zo interessant is (voor de door jou gedefinieerde doelen). Met een Intel GMA videoaansturing kun jij ál je doelen in een uitstekende kwaliteit bekijken, daar heb jij met jouw laptopwensen / gebruikseisen, geen afzonderlijke videokaart voor nodig.

Hoi,

Even een missertje maar misschien deze valt nog binnen de 10 %:D maar dan heb je een I7 laatste generatie en een prima merk notebook en videokaart kan het ook aan wat je wil

@sjj

Je zou haast denken dat 1 van de twee een verkeerde prijs heeft verschil is wel erg groot:)

@sjj

Je zou haast denken dat 1 van de twee een verkeerde prijs heeft verschil is wel erg groot:)

Googelen en prijzen vergelijken tweakers prijsvergelijk.nl kan veel besparing op leveren.
Kijk even bij Azerty kun je via de link Aanbiedingen boven aan sponser je Helpmij ook nog.

Hol,

Die 619 euro was excl. btw had ik even over het hoofd gezien:o

Thnx voor de tip! Maar die videokaart is wel een stuk slechter dan die van de Samsung, althans van wat ik heb gezien bij videocard benchmarktests. En als ik hem dan vergelijk met die Samsung heeft hij wel een beter processor, maar videokaart is stuk slechter.
Wilde eerst voor die Medion gaan, maar ik heb recenties gelezen op internet van die Medionshop (enige plek waar die te koop is) en die zijn echt vernietigend. Kapotte levering, problemen met de laptop, geen antwoord bij klantenservice, niet terugbellen, echt heel erg slecht. Dus ga nu denk ik niet meer een Medion kopen op basis daarvan, heb geen zin in dat gezeik.

Hoi,

Neem aan dat de dubbele reactie foutje was daar om 1 verwijderd

Voor wat je wil is de 4600 voldoende hoor ,of wil je toch ook gamen dan zou hij inderdaad tekort komen

Mag ik even invallen???Is deze laptop geschikt voor videobewerking? Lijkt me ook wel wat. Geen SSD, dat leek mij dan wel weer handig, maar kan ik er misschien nog in laten zetten? Deze is aan te sluiten op een printer neem ik aan en met en zonder draad te gebruiken?

Medion nooit meer helaas geef liever 100 euro meer uit er is bij hun altijd problemen met de service helaas.
mnb Laptop is geschikt voor videobewerking of je kunt meer geld uitgeven voor een laptop met extra videokaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan