Nieuwe laptop (school en thuis gebruik)

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo,

Aangezien ik voor mijn nieuwe school een laptop nodig heb, krijg ik er één van mijn ouders als examencadeau.

De laptop moet dus snel zijn, maar ik hoef er niet high end op te gamen.
Wel is een keer een film in HD kijken.

Ik heb van mijn ouders geen bedrag mee gekregen, hij moet aan mijn eisen voldoen.

prijs / kwaliteit zou ik momenteel een i5 voorstellen, aangevuld met een ssd en een aparte videokaart, voor 6 à 700 € heb je al vrij veel mogelijkheden.
Vorige week heb ik nog een medion met deze specificaties voor een klant in orde gezet, en het toestel was super.

Laatst bewerkt:
ter aanvulling : aangezien je (kennelijk) in je directe omgeving geen gedegen advies voorhanden hebt, zou ik je willen adviseren vooral NIET op de schreeuwende advertenties van 'dozenschuivers' af te gaan (met Medion als positieve uitzondering), maar een 'fatsoenlijke' te kopen. Als ik fatsoenlijk voor ogen heb, dan denk ik aan een Toshiba, een Lenovo, een Medion of een Asus. Bezit je een klein beetje creativiteit en vertrouw je ons hier op de Helpmij, dan zou mijn allereerste keuze een BTO zijn. Dit is een Nederlands assemblage bedrijf dat héél erg leuke laptops in elkaar schroeft en ook nog eens op persoonlijke wijze, m.a.w. je bepaalt zelf wélke processor, wélke videokaart, hoeveel geheugen en wát voor soort hdd er in de laptop komt. Zo krijg je een laptop die helemaal op 'maat' voor jou wordt gemaakt. Deze zijn een honderd tot tweehonderd duurder dan de eerder genoemde merken, maar dan héb je ook wat. Er zijn meer 'fatsoenlijke' merken, maar bij één van de vier / vijf genoemden is de kans dat je je percentueel een grote 'buil' valt, het kleinst.

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt voor de duidelijke informatie beide!

Ik wil wel een "kant- en klare" laptop. Simpel weg omdat ik het financieel niet aantrekkelijk vindt om zelf de componenten samen te stellen.
Het liefst koop ik een computer waarmee ik nog 4 jaartjes vooruit kan en hem daarna voor een redelijk bedrag nog kan verkopen.

Wat raden jullie me aan, welke modellen voldoen aan mijn eisen en zijn goed getest?

Voor de eisen zoals je die nu hebt geformuleerd, heb je (vooraslnog) geen 'dure' laptop nodig. Ook een wat goedkopere kan al redelijk snel zijn. Afhankelijk van wat je met "voor school'" bedoelt, kan dit zomaar veranderen. Het maakt namelijk wel een klein beetje (veel) uit of voor school voornamelijk tekstverwerken is, dan wel dat er Autocad gedraaid dient te worden of Photoshop of vergelijkbare (zware) programma's. Daarnaast is een kleine indicatie voor het budget ook wel handig als we gaan zoeken.

Laatst bewerkt:
Voor de eisen zoals je die nu hebt geformuleerd, heb je geen 'dure' laptop nodig. Afhankelijk van wat je met "voor school'" bedoelt, kan dit zomaar veranderen. Het maakt namelijk wel een klein beetje (veel) uit of voor school voornamelijk tekstverwerken is, dan wel dat er Autocad gedraaid dient te worden of Photoshop of vergelijkbare (zware) programma's.
Enne, ook de BTO die ik noemde is een kant en klare machine. Enig verschil is dat wij 'm hier op jouw verzoek even bij elkaar klikken. Stel dat de configuratie je bevalt, dan hoef je de kant-en-klare configuratie alleen maar te bestellen. Een ander zéér groot voordeel van BTO is dat de machine geleverd wordt door de computerwinkel bij jou 'om de hoek' / in de stad / in de wijk. BTO levert de machines uit middels lokale winkels. Hét grote voordeel daar weer van is dat bij onverhoopt enige ellende / defecten en / of andere service, je de machine niet naar een webwinkel o.i.d. hoeft terug te sturen én dat BTO zijn service sneller verleent dat een megabedrijf zoals bijv. ******** (ik wil liever geen naam / namen noemen) ;)

Laatst bewerkt:
Ik doe een economische studie, ik zal dus geen fotobewerking of andere zware programma's hoeven draaien, wel wil ik zoals gezegd HD film kunnen kijken en hij moet gewoon lekker snel in het gebruik zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan